A začněme hned právě výkonem. O pohon se stará kompresorem přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 litru, který dává 436 koní (321 kW). Točivý moment dosahuje 440 Nm. Vzhledem k "suché" hmotnosti pouhých 1258 kilogramů nepřekvapí akcelerace z klidu na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 305 km/h. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, s přenosem výkonu na zadních kolech pomáhá samosvorný diferenciál Torsen.

Ve srovnání s dosavadní nejrychlejší verzí Sport 410 je GT430 lehčí o 26 kilogramů, za což vděčí například výfukovému systému z titanu, karbonovým panelům karoserie, lehčím materiálům v interiéru, novému zavěšení, lehčím brzdovým kotoučům, odlehčeným kovaným kolům nebo třeba zadnímu oknu z polykarbonátu.

Lehký sporťák kromě toho dostal řadu funkčních aerodynamických prvků. Nejviditelnější je samozřejmě obrovské zadní křídlo. Mimochodem, Lotus se chlubí, že aerodynamické prvky dokážou při nejvyšší rychlosti zajistit přítlak 250 kg. Evora GT430 obouvá lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 (s rozměry 245/35 R19 vpředu a 295/30 R20 vzadu).

Zajímavé je, že ostrá Evora bude k dispozici jako dvoumístné kupé - běžná Evora přitom nabízí konfiguraci 2+2. Jinak uvnitř najdeme spoustu karbonu a Alcantary, za příplatek ale Lotus nabízí i kožené čalounění. Příplatková výbava kromě toho zahrnuje například karbonové skořepiny, klimatizaci, bezpečnostní rám z titanu, infotainment nebo dokonce držák nápojů.

A cena? Ta není zrovna nízká, ve Velké Británii GT430 vyjde bez příplatků na 112 500 liber, což je v přepočtu asi 3,3 milionu korun. V Německu má být ještě dražší, tam stojí 151 000 eur, tedy asi 3,9 milionu korun. Na druhou stranu vznikne jen 60 kusů.