Pojďme se nejprve podívat na obecné změny. Na první pohled lze verzi po faceliftu odlišit podle úplně nových LED světlometů, doplňujících nový přední nárazník. Naopak vzadu se objevuje jiný spojler a vše dokreslují nové designy ráfků o velikostech 21 a 22 palců.

Uvnitř lze vybírat z nových potahů sedadel, od velkého Range Roveru pochází příplatková kožená stropnice a třeba ambientní osvětlení může zářit v deseti různých odstínech. Novinkou je také ionizační systém klimatizace Nanoe nebo ovládání sluneční clony střešního okna pomocí gest. Stačí jen mávnout rukou pod zpětným zrcátkem dopředu či dozadu a clona se posune tam nebo zpátky.

Proměnou prošly také všechny palubní displeje. Řidič má před sebou nový celodigitální displej o úhlopříčce 12 palců a také desetipalcový head-up displej, pochopitelně s barevným zobrazením. Prostřední části palubní desky vévodí infotainment Touch Pro Duo s desetipalcovým dotykovým displejem.

Také jako plug-in hybrid

Tou naprosto nejzásadnější novinkou je každopádně plug-in hybridní varianta P400e, ukrývající v mřížce chladiče nabíjecí port. S jeho pomocí lze napájet baterie o kapacitě 13,1 kWh, které umožňují dojezd až 51 kilometrů čistě na elektřinu. Opětovné nabití trvá 2 hodiny a 45 minut při použití speciální rychlonabíječky (32 A), nebo 7 hodin a 30 minut z klasické zásuvky.

Pohonné ústrojí je tvořeno pochopitelně kombinací spalovacího motoru a elektromotoru. Ze staré školy je tu zážehový přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec Ingenium o výkonu 300 koní (221 kW). Elektromotor je ukryt v převodovce a sám o sobě má 116 koní (85 kW). Souhrnně může Range Rover Sport P400e využívat 404 koní výkonu (297 kW) a 640 Nm točivého momentu.

Dynamika za běžnými motorizacemi rozhodně nezaostává. Z nuly na sto umí plug-in hybrid zrychlit za 6,7 sekundy a maximálka činí 220 km/h. Při použití čistě elektrického pohonu samozřejmě zrychlení už tolik zásadní není a taky maximálka je omezená na 137 km/h. Hodnota normované spotřeby podle měřícího cyklu NEDC je jako vždy úsměvná a nereálná, činí 2,8 litrů paliva na sto kilometrů v kombinovaném cyklu.

SVR má více síly a více karbonu

Teď ovšem pojďme na „druhý břeh“ a sice k nejvýkonnější sportovní variantě Range Rover Sport SVR. Lehce iracionální SUV o obrovském výkonu dostalo ještě dalších 25 koní a 20 Nm navrch, takže pětilitrový osmiválec s kompresorem nově poskytuje 575 koní (423 kW) a 700 Nm točivého momentu. To stačí na zrychlení z nuly na sto za 4,5 sekundy a také na dosažení maximální rychlosti 283 km/h, která je spíše z říše supersportů.

Při konfigurování nejvýkonnější a nejostřejší verze se meze nekladou, přesto však drobnou kontroverzi vzbuzuje nová karbonová kapota s částečně odhalenou strukturou. Na první pohled by se mohlo vcelku snadno zdát, že se jedná o nějaký tuningový díl od Mansory či podobné značky s pochybným pohledem na vkus.

Range Rover Sport pro modelový rok 2018 lze objednávat již nyní a to ve všech verzích. České ceny jsou odhaleny jen částečně. Základní Sport s naftovým čtyřválcem SD4 o výkonu 240 koní (176 kW) a nejnižší výbavou „S“ vychází na 1 769 020 korun. Zbrusu nový plug-in hybrid P400e ve výbavě „SE“ potom stojí 2 408 021 korun.