Před čtyřmi lety na ženevském autosalonu nahradil model 488 GTB atmosféricky plněný model 458 Italia. Nyní musí také 488 GTB uvolnit své místo silnějšímu nástupci. A ne ledajakému, Ferrari P8 Tributo pohání nejsinější motor V8 v bohaté historii této slavné značky.

Dvakrát přeplňovaný 3,9litrový V8 dosahuje výkonu 720 koní a 770 Nm točivého momentu, což je ve srovnání s 488 GTB nárůst o 50 koní a 10 Nm. Obligátní sprint z 0 na 100 km/h proběhne za 2,9 sekundy (o 0,1 sekundy rychleji, než 488 GTB), ovšem z 0 na 200 km/h to zvládne za 7,8 sekundy (o 0,5 sekundy rychleji). Ručička tachometru se zastaví až na 340 km/h, což představuje o 10 km/h více, než dřív.

Ferrari P8 Tributo

Vylepšené výkonnostní parametry nového Ferrari P8 Tributo jsou do značné míry také zásluhou diety, kterou tento model prošel. S pohotovostní hmotností 1330 kg je o 40 lehčí, než 488 GTB. Přestože 40 kg se nezdá bůhvíco, v této lize jde o solidní úsporu kilogramů.

V době emisního šílenství se Ferrari nezapomnělo pochlubit, že i přes výrazně vyšší výkon je P8 Tributo zhruba o 10 % úspornější, než předchozí model. Velkou zásluhu má aerodynamicky optimalizovaná karoserie, která nese zcela nový designový jazyk značky z Maranella.

Ferrari P8 Tributo

Ferrari P8 Tributo je nové také uvnitř. Jiný je volant, výdechy ventilace, ovladače a například také 7palcový dotykový displej.

Oficiální premiéra se odehraje 5. března v Ženevě.