Nejen vzhled přídě, jak bývá obvyklé při modernizacích vozů uprostřed jejich životního cyklu, se nyní mění na Fordu Focus. Automobilka nyní zveřejnila první snímky verzí tohoto modelu po faceliftu a přidala také podrobnosti o motorizacích a výbavách.

Exteriér i interiér si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Jednou z hlavních novinek jsou nová světla, která ani v režimu dálkových světel neoslňují jiné řidiče a navíc zvládají nasvítit vnitřní část zatáčky. Také se světelný kužel, který vysílají, upravuje podle počasí - například při dešti - a také podle dopravní situace. Třeba v okamžiku, kdy se auto blíží ke kruhovému objezdu nebo ke křižovatce se paprsky rozšíří a díky tomu tak řidič může lépe a dříve spatřit chodce nebo cyklisty.

Nový Ford Ranger se již připravuje do výroby
Ford čeká "výživný" rok 2022. Smršť novinek má pokračovat také v tom dalším

Uvnitř teď uživatelé vozu najdou novou generací multimediálního systímu Sync 4, který obsahuje cloudovou navigaci a je ho možné ovládat hlasem. Centrální displej vystupující na úroveň je palubní desky je vskutku obří - jeho úhlopříčka činí 13,2 palce.

Konečně se do Fordu Focus dostávají některé opravdu užitečné systémy - mezi které nepochybně patří upozorňování na automobily nacházející se v takzvaném mrtvém úhlu.

Vrcholem je ST

Kufr v kombíku je teď praktičtější než kdykoli dříve. Konstruktéři v něm dokázali vytvořit takzvanou mokrou zónu a navíc ho lze teď přepažit a vytvořit v něm dva oddělené prostory. Ford dokonce pokládal za nutné instalovat do něj štítek s diagramy znázorňujícími různé možnosti jeho uspořádání. "V rámci průzkumu mezi zákazníky totiž Ford zjistil, že 98 procent majitelů Focusu nezná všechny stávající možnosti, ať už se jedná o prostor pro uložení svinovacího krytu, sklápění opěradel nebo rozdělení podlahy," vysvětluje tiskové oddělení automobilky v tiskové zprávě.

Nový Ford Fiesta pro rok 2021
Ford ukázal modernizovanou Fiestu: Verze ST neposílila

Pod kapotu se montujetříválcový zážehový litrový přeplňovaný agregát 1,0 Ecoboost, který teď může být elektrifikovaný osmačtyřicetivoltovou soustavou. Jeho výkon je buď 125 nebo 155 koňských sil. Základní motorizací je stokoňový EcoBoost.

Dále se nabízejí turbodiesely 1,5 s výkony 95 nebo 120 koní a pro model ST samozřejmě zážehový turbomotor 2,3 poskytující až 280 koní.

Výbav je více než dříve. Například pro verze ST-Line a Active se bude nabízet rovněž prémiová verze Vignale, kterou je možné rozeznat také podle matného provedení horní mřížky a postranních otvorů. Má rovněž exkluzivní kryty kol.