Ford modernizoval malý hatchback Ka+. Novinkou je i „terénní“ verze Active
V rámci lehké modernizace standardního modelu Ka+ nám Ford servíruje i zbrusu novou verzi Active, která svým vzezřením připomíná SUV. Nechybí tak plastové lemy blatníků či vyšší světlá výška.
Na první pohled dostalo Ka+ jen lehkou kosmetickou úpravu a na přídi teď najdeme novou mřížku chladiče a přepracovaný nárazník, podobající se trochu větší Fiestě. Zadní partie „káčka“ pak dostaly rovněž lehce upravený nárazník.
V interiéru mnoho vizuálních změn nehledejte - kromě nových materiálů polstrování či několika chromovaných prvků, jakými jsou kliky dveří, ovladače na středovém panelu a rámečky výdechů klimatizace. Aktualizován však byl i příplatkový infotainment systém, který lze ovládat hlasem anebo dotykově přes 6,5palcovou obrazovku. Standardně nyní nabízí podporu rozhraní Android Auto a Apple Car Play.
Největší novinkou je u modernizovaného Ka+ nová varianta Active, která dělá z původně malého hatchbacku malý crossover. Tato verze dostala nové nárazníky s ochrannými plasty, zvýrazněné plastové lemy blatníků a zvýšený podvozek o 23 mm.
Rozdílná je taky černá maska chladiče a navíc přibyly i podélné střešní nosiče. Ka+ Active ke všemu nabízí nová 15palcová litá kola a bronzově metalický lak karoserie Canyon Ridge.
Pod kapotou klasické verze i verze Active se objevuje nový 1,2litrový tříválec naladěný na výkon 70 koní (51 kW) nebo 85 koní (62 kW) a taktéž 1,5litrový diesel o výkonu 95 koní (70 kW). Zmíněná dvanáctistovka nahrazuje v nabídce starou jednotku Duratec a modelu Ka+ tak prý zajišťuje nižší spotřebu paliva. Obě motorizace jsou nadále spárovány s manuální pětistupňovou převodovkou.
Modernizovaný Ford Ka+ se u nás začne prodávat v červenci. Oficiální ceník prozatím nebyl zveřejněn. Odchozí verze „káčka“ se však v Česku prodává od 282 900 korun. Lze tedy předpokládat, že i nový model se bude držet takto nízké cenovky, přičemž za Ka+ Active si určitě připlatíte o něco více.
Autor: Daniel Fuglevič
Další články

Potvrzeno, přímý nástupce roadsteru Mercedes-Benz SLC nevznikne
Z trhu tak mizí další malý dvoumístný roadster, kterému navíc vděčíme za skládací hard-top. Pojďte si s námi…

Peugeot dostál svému slovu. V Ženevě představí řadu elektro…
První vlaštovkou je koncept 508 Peugeot Sport Engineered s působivými výkonovými parametry. A nejlepší na tom…

Nejoblíbenějším elektromobilem světa je Nissan Leaf. Možná mu to ale…
Na paty Nissanu šlape Tesla, která nasadila raketové tempo prodejů svého zatím nejlevnějšího vozu Model 3.

Opel zůstane v motorsportu, OPC modely ovšem (zatím) nechystá
Automobilka s bleskem ve znaku bude i nadále působit ve sféře automobilových soutěží. Pro rok 2020 chystá…

Audi schytalo kritiku za záchranné lano k e-tronu, který zdolal…
Napnuté záchranné lano, pneumatiky s hřeby nebo nesprávný úhel kamery. To se nelíbilo fanouškům Audi na videu…

Elektrické Škody budou mít zcela jiný interiér. Zde je první nákres
Lidé, kteří si již příští rok koupí první ve Škodě od podlahy vyvinutý elektromobil, budou moci těžit z výhod…

Koncept Citroën Ami One se může stát novodobou „kachnou“
Vše je podřízeno minimálním nákladům a městské mobilitě. Tohle by mohlo byt pro Citroën terno.

Subaru přiveze do Ženevy také další koncept Viziv. Bude mít přes 300…
Kromě vozů s hybridními pohony a modernizovaného kombi Levorg přiveze japonská automobilka na tradiční jarní…

Britové vybrali nejtišší auta, která si teď můžete koupit. Nejsou jen…
Ticho za volantem je luxus. Ukazuje to i výběr 10 nejtišších aut. Jsou mezi nimi elektromobily, hybridy, ale…
