Z pěti možných hvězdiček odnesl si Mustang (testoval se model ještě před nedávno představeným faceliftem) pouhé dvě. Většinu hodnocení přitom ztratil nikoliv na samotné mechanické odolnosti, ale hlavně na bezpečnostní výbavě.

Na rozdíl od verze určené pro americký trh nemá ta Evropská například samočinný systém varování před čelní kolizí, což stálo Mustang cenné body v hodnocení. Další mínus spočívá i v tom, že zadní pásy nedisponují předpínači a omezovači tlaku na hruď.

Čtěte také: Tohle je omlazený Mustang. Taky vám připadá smutný?

Při čelním nárazu s částečným překrytím bylo Mustangu dále vytknuto, že se přední airbagy nenafoukly dostatečně. Při úplném překrytí se potom stalo, že zadní figurína sjela „pod pás". Boční náraz zase způsobil, že se „desetiletá" figurína udeřila do hlavy o část interiéru mimo boční airbag.

Jde tedy z velké části o výtky k záležitostem, které možná od amerického sporťáku ani zákazníci nečekají.

Otázkou každopádně je, jak si reputaci napraví faceliftovaná verze Mustangu, která přijde na evropský trh v horizontu měsíců. Ta už by měla mít například zmíněný systém varování před srážkou, jehož přítomnost se v celkovém hodnocení projeví.