Kromě nich předvedl i stylovou Fiestu Titanium a sportovně laděnou ST-Line.

V čem se jednotlivá provedení liší? Vignale se chlubí například 17- nebo 18palcovými koly v unikátním designu, specifickými odstíny laku nebo šestiúhelníkovým prošíváním koženého čalounění sedadel.

Poprvé se zvýšeným podvozkem

ST-Line pak kombinuje design inspirovaný ostrými modely Ford Performance, k dispozici je ale s běžnými motory a ne zcela sportovním podvozkem (i když tužším než v případě bežných verzí). Součástí jsou opět kola z lehké slitiny se specifickým designem, sportovní doplňky karoserie nebo sportovně tvarovaná sedadla.

Ford Fiesta Vignale.

Fiesta Titanium zase dostala bohatší výbavu. Podle Fordu totiž téměř 60 procent všech vozů Ford prodaných v Evropě za prvních deset měsíců roku 2016 připadá na vyšší stupně výbav, linie Titanium přitom tvoří 48 procent prodejů.

Posledním představeným provedením je Active se zvýšeným podvozkem, jehož vzhled byl inspirován vozy SUV.

Delší a širší

Novinka každopádně ve všech případech na první pohled jasně navazuje na předchůdce, vzhled vozu je spíš evoluční než nový. Především příď je hodně podobná, zadní partie už působí čerstvěji.

Ve srovnání s předchůdcem je nová generace o něco rozměrnější, karoserie je například delší o 71 milimetrů a o 12 milimetrů širší. O 4 milimetry se natáhl rozvor.

Ford Fiesta Active.

Výrazně prokoukl interiér, v němž se objevuje nová palubní deska, na níž ubylo tlačítek. Zájemci mohou sáhnout po novém multimediálním systému SYNC 3 s obrazovkou o úhlopříčce až osm palců. 

V nižších stupních výbavy najdeme displej o úhlopříčce 6,5 palce, základ pak představuje barevný 4,2palcový displej s úchytem pro přenosná zařízení, zejména telefon či navigaci.

S vyšší výbavou

Nová Fiesta bude k dispozici s novými prvky výbavy. Zákazníci mohou zvolit například vyhřívaný volant nebo aktivní parkovací asistent s podporou příčného i podélného parkování, který pomáhá řidiči najít vhodné parkovací místo a automaticky do něj zaparkovat.

Praktické jsou výsuvné ochranné lišty na dveřích, které chrání lak na hranách před odřením o karoserii jiného vozu při nastupování a vystupování v úzkých parkovacích místech.

Ford Fiesta ST-Line.

Asistenční systémy zahrnují třeba rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel či varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa. Ford uvádí celkem 15 asistenčních technologií.

Výrobce kromě toho zmiňuje široké možnosti personalizace a přizpůsobení designu exteriéru i kabiny podle vlastního vkusu.

Tříválec umí odpojit válec

Motorová paleta nabídne tři verze zážehového litrového tříválce: základní má 100 koní (74 kW), prostřední 125 koní (92 kW) a vrcholná 140 koní (103 kW). Standardem je šestistupňová manuální převodovky, nejslabší provedení lze spojit s šestistupňovým automatem.

Jednotka 1.0 EcoBoost později dorazí také se systémem odpojování válce při nižší zátěži, což má přispět ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

Ford Fiesta Vignale.

Jde tak o první tříválec s vypínáním válce na světě. Nová technologie dokáže podle Fordu deaktivovat či opětovně aktivovat válec za pouhých 14 milisekund. Díky pokročilým technickým řešením, jež eliminují vibrace, má být zapínání a vypínání válce pro řidiče nepostřehnutelné. Takto vybavený motor se v nabídce objeví v roce 2018.

Základní pohonnou jednotku ale představuje atmosférický tříválec o objemu 1,1 litru. Ford nabídne 70koňovou (51 kW) a 85koňovou (63 kW) variantu, v obou případech s pětistupňovou manuální převodovkou. Benzinové čtyřválce už chybí.

Naftu spaluje 1,5litrový turbodiesel v provedeních se 120 a 85 koňskými silami (88 a 63 kW).