Dlouho očekáváná nová Kuga, která má v Evropě nahradit i nepříliš úspěšný Edge, je oficiálně venku. Automobilka ji představila novinářům v Amsterodamu. Ford o svém veleúspěšném modelu tvrdí, že jde o jeho nejvíce elektrifikovaný model všech dob, jenž bude k dispozici hned ve třech hybridních provedení – Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild-hybrid) a Kuga Hybrid (full-hybrid).
 
Kuga Plug-In Hybrid bude k dispozici ihned z počátku prodeje a jeho 2,5 litrový zážehový motor pracující v Atkinsonově cyklu (225 koní) má dosahovat průměrné spotřeby 1,2 litru a čistě na elektrický proud ujede až 50 km. Plné nabití z běžné domácí zásuvky trvá okolo 4 hodin.

Kuga EcoBlue Hybrid je poháněná 150koňovým vznětovým motorem 2,0 EcoBlue a průměrná spotřeby by měla dosahovat rovných 5 litrů na 100 km.
 
Kuga Hybrid s 2,5litrovým motorem, také pracujícím v Atkinsonově cyklu, umožňuje jízdu čistě na elektrický proud a tento model rozšíří nabídku v roce 2020. Průměrná spotřeba je normovaná na hodnotu 5,6 l/100 km.
 
Kromě hybridního pohonu si mohou zákazníci objednat také klasické čtyřválcové vznětové motory 2,0 EcoBlue a 1,5 EcoBlue a zážehový tříválec 1,5 EcoBoost. Všechny tyto motory by měly být vybaveny novou 8stupňovou automatickou převodovkou.

 
Kuga je třetím nejlépe prodávaným SUV v Evropě a celkově třetím nejúspěšnějším modelem z portfolia Modrého oválu. Jen v roce 2018 se jich prodalo téměř 154 tisíc a od roku 2008 už téměř 1,1 milionu.
 
Nová Kuga je vybavena sofistikovanými technologiemi v podobě FordPass Connect, bezdrátovým nabíjením telefonu a 8palcovým displejem infotainmentu Ford SYNC3.
 


Nechybí ani plejáda asistenčních systémů, mezi něž patří vylepšený systém Start/Stop, rozpoznávání značek a udržování vozu v pruzích. Jediné stisknutí tlačítka postačí k tmu, aby nová Kuga sama zaparkovala.
 
Nová generace je ve srovnání s předchozí o 90 kg lehčí a o 10 % tužší ve zkrutu.
 
Další detaily o nově představeném modelu Kuga a dalších novinkách automobilky Ford připravujeme.