Jedna z nejočekávanějších novinek letošního roku je odhalena. Automobilka BMW se svým modelem X7 vstoupila mezi největší SUV a stala se tak konkurentem dlouhodobě úspěšného Mercedesu-Benz GLS, ale i Range Roveru nebo Audi Q7. Už rozměry dokazují, že na velikosti v případě X7 záleží. Posuďte sami: Auto je dlouhé 5151 mm, široké rovných 2000 mm a na výšku má 1805 mm. Impozantní je i rozvor, který se svou hodnotou 3105 mm slibuje opravdu velký prostor uvnitř.

Není to jen velikost, čím na sebe X7 strhává pozornost. Přidává se k ní design. Auto vychází z původního konceptu, má obří masku chladiče známou jako ledvinky (tady spíš ledviny), kterou doplňují úzké světlomety. X7 bude dalším autem po i8 a řadě 7, které dostane možnost příplatku laserových světel. V základu jsou full-LED. Kola vozu mají velikost až 22 palců. Z boku auto mírně připomíná svého konkurenta GLS.

BMW X7

BMW X7 bude vozit na výlety bohaté rodiny, které přímo touží po prostoru. Kabina je proto už v základu rozdělena do tří řad. Zvolit si lze ale buď sedmi nebo šestimístné uspořádání. Druhá řada totiž může mít standardní nouzové prostřední místo pro nejmenší a nebo ho může obětovat ve prospěch více pohodlí, když ho nahradí loketní opěrky. Sedadla jsou zde navíc podélně elektricky posuvná, pokud jde o vůz se sedmi místy. A to až o 14,5 centimetru. Elektricky se nastavuje také sklon opěradel a to ve všech řadách.

Jak je to s kapacitou? Když povezete sedm lidí, mělo by se do kufru vejít 326 litrů zavazadel. To je velmi slušný výsledek, protože většina SUV se sedmi místy má vzadu jen minimum prostoru. Pokud třetí řadu sedadel nevyužijete, po jejich sklopení se dovnitř vejde 2120 litrů nákladu. Páté dveře jsou vodorovně rozdělené a obě jejich části se ovládají také elektricky. Díky vzduchovému podvozku lze pro nakládání věcí auto dočasně snížit.

Kabina je supermoderní a superluxusní zároveň. Navazuje na nedávno představené BMW X5. Dominantou jsou dva displeje, prostřední slouží nejnovější verzi zábavního systému iDrive a je lehce nakloněn k řidiči. Obrazovka v přístrojovém štítu nesimuluje klasické budíky, ale snaží se o jejich moderní pojetí. Fotografie naznačují, že si půjde na štítu nechat zobrazit navigaci a další důležité údaje z palubního počítače. Všimněte si ovládání klimatizace, které má také malé obrazovky na zobrazení teploty.

Pokud si prohlédnete přiloženou fotogalerii, zjistíte, že BMW odvážně přistupovalo i k pojetí interiéru. Barevné čalounění kombinuje třeba modré odstíny s bílou barvou a posouvá tak auto do sfér značek jako je Bentley, kde si budoucí majitel může vybrat prakticky co chce. Ostatně, Bentley Bentayga může být dalším z konkurentů. X7 proti němu půjde i vyloženě prosvětleným interiérem díky obřímu střešnímu oknu.

BMW X7

Ve výbavě si budete moci užít špičkové audio Bowers & Wilkins o výkonu 1500 wattů, o který se stará 20 reproduktorů. BMW slibuje zástup elektronických asistentů, které udělají jízdu co nejpohodlnější. Adaptivní tempomat zvládne přečíst značky a poté jim přizpůsobit rychlost. Nechybí asistent pro jízdu v zácpě. Kamera na palubě monitoruje stav řidiče, jestli není unaven a v případě velkého problému auto zvládne samo bezpečně zajet ke krajnici a zastavit.

Zajímavou novinkou je parkovací asistent pro známá místa. Můžete do něj „nahrát“ své couvání do garáže. Podruhé už jen stačí přijet a stisknout tlačítko. Auto samo zacouvá. Vůz lze také ovládat hlasovými povely. Systému lze nadiktovat adresu navigace, požádat ho o zvýšení teploty ve voze nebo se zeptat auta, zda je hladina oleje v pořádku.

BMW X7 se bude v Evropě prodávat se třemi šestiválcovými motory, top verze xDrive50i s benzinovým osmiválcem je určena pro USA a další trhy mimo Evropu. Na našem trhu tak zážehové jednotky zastoupí xDrive40i o výkonu 250 kW a vznětové xDrive30d (195 kW) či M50d (294 kW). Hlavně poslední motor se může pochlubit přímo mamutím zátahem, protože bude na všechna čtyři kola posílat točivý moment 760 Nm. Pohon všech kol je standardem, stejně tak osmistupňová automatické převodovka. Všimněte si jejího voliče s křišťálovou ozdobou. M50d bude také spolu s 50i nejrychlejší variantou. Auto zvládne stoku za 5,4 sekundy a má konzumovat 7 litrů nafty na 100 km.

BMW X7

O spěch ale určitě za volantem X7 nepůjde. Jízda má být především komfortní, o což se postará vzduchový podvozek. K dostání bude i natáčení zadní nápravy, které zase usnadní manévrování v úzkých prostorech a při rychlé jízdě přispěje stabilitě vozu. A kdo by se nebál s extra luxusními 22“ disky mimo asfalt, může si pořídit offroadový paket pro cestování v terénu.

BMW X7 se dostane do prodeje v říjnu příštího roku. Cena zatím nebyla stanovena, ale podle konkurentů se dá hádat, že se bude základní verze pohybovat lehce pod částkou dvou milionů korun.