Gordon Murray, designér a visionář stojící za jedním z nejlepších aut na světě, na ženevském autosalonu prozradil, že pracuje na duchovním nástupci ikonického McLarenu F1. Důvodem návratu k rýsovacímu prknu je podle Murryho frustrace z toho, že od doby, kdy byla ukončena výroba McLaren F1 nedokázal žádný z výrobců zkonstruovat podobně propracovaný a technologicky pokrokový automobil.

Při vší úctě k Murraymu a i F1, tohle je opravdu hodně sebevědomé prohlášení, když uvážíme, jak skvosty představilo Porsche, Ferrari, Pagani či Koenigsegg. Murray uvedl, že od doby F1 nevznikl žádný jiný supersport, který by byl tak zaměřen na hmotnost, řidiče a jeho pocity a s takovým zaměřením na detail.

Prý to není kritika, ale pokud máte vyrobit 700 kusů LaFerrari, chtě nechtě musíte využít masivně dostupných komponent, což podle Murryho není ten správný směr. Nyní prý nastal ten správný čas na znovuvzkříšení.

Nástupce bude mít také vidlicový 12válec a celokarbonové šasi, stejně jako se očekává kabina pro tři cestující. Velkoobjemový, atmosféricky plněný motor bude spárován s manuální (!) převodovkou. Další informace k dispozici nejsou, ale Murray podotknu, že bude lehký, extrémně lehký.

„Je neuvěřitelné, že když v dnešní době někdo představí 1500kg supersport, všichni mu tleskají ve stoje. Tohle auto bude vážit méně než 1000 kg.“

Nástupce McLarenu F1 se dočkáme už příští rok a vznikne pod značkou IGM. Podle nás jede o nejbombastičtější zprávu z letošní Ženevy!