Po několika ilustracích a video upoutávkách tak konečně vidíme do detailu novinku, jež má v plánu opakovat minulost. Už dříve totiž Hennessey se starším modelem Venom GT porazilo v maximální rychlosti tehdy vrcholné Bugatti Veyron.

Proti současnému Bugatti Chiron se ale nyní postaví Hennessey Venom F5. Bugatti u svého vozu teprve odhaduje maximální rychlost okolo 463 km/h, nová střela z Texasu však chce na titul nejrychlejšího produkčního vozu útočit předpokládanou rychlostí až 484 km/h.

Z upoutávky na druhou řadu pořadu The Grand Tour.
VIDEO: Druhá série The Grand Tour má konečně datum premiéry. A upoutávku!

Venom F5 je postaven na základě zcela nového karbonového monokoku a chytře tvarovaná, rovněž karbonová karoserie je mnohem aerodynamičtější než u předchůdce. Hennessey ještě nezmínil konečnou hmotnost vozu, každopádně má být ale přibližně o půl tuny nižší než u konkurenčního Chironu. Očekávejme tedy nějakých 1500 kg.

Hlavním středobodem novinky je ale samozřejmě 7,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec vlastní konstrukce. Ten produkuje rovných 1600 koní (1193 kW) a 1762 Nm točivého momentu. Na rozdíl od Bugatti tato síla putuje pouze na zadní kola, a to skrze lehčí jednospojkovou sekvenční převodovku se sedmi stupni. Klasická manuální skříň bude ale nabízena také.

Výrobce tvrdí, že elektronická kontrola trakce využívající GPS prý s autem bojuje až do rychlosti 225 km/h. Další udávané schopnosti jsou ještě úžasnější, protože sprint z nuly na 300 km/h má Venom F5 stihnout do 10 vteřin, na 400 km/h pak do 20 vteřin. A nakonec je zde ona zmiňovaná maximální rychlosti 484 km/h.

Podle všeho by tedy měl být Venom F5 rychlejší než Bugatti Chiron, ale také Koenigsegg Agera RS. Tradiční čas zrychlení 0-100 km/h však výrobce zatím neuvádí.

Auta na těch nejpodivnějších místech. Domy, stromy, bazény…
GALERIE: Auta na místech, kde byste je nečekali. I takhle se dá "zaparkovat"

Přestože fotky interiéru ještě nebyly zveřejněny, mělo by jít o překvapivě docela útulné místo. Kabina má kombinovat kožené polstrování a obložení karbonem, přičemž se našlo místo i pro infotainment systém. Jestliže byl starší Venom GT malou a těsnou klecí, do F5 se má v pohodě vejít i 180 cm vysoký hráč amerického fotbalu.

Hennessey plánuje vyrobit pouze 24 kusů a každý bude stát v přepočtu minimálně 35 milionů korun. Široká nabídka příplatkové výbavy však tuto cenu jednoduše dotlačí na hodnotu přes 44 milionů.

Samotný zakladatel značky John Hennessey pak chce potencionální zájemce o vůz osobně schvalovat. Zřejmě totiž nechce dát podobnou zbraň do ruky úplně každému.