To ve srovnání s předchůdcem znamená nárůst o 10 koňských sil. Pod kapotou je přitom i nadále přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr, jehož točivý moment dosahuje 400 Nm. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou.

Údaje o dynamice zatím bohužel neznáme, nový Type R ale jistě bude o něco rychlejší než ten předchozí, který dokázal z klidu na stovku zrychlit za 5,7 sekundy a uměl jet až 270 km/h.

Čtěte také: První svezení v nové Hondě Civic: Podvozek je skvělý, co nové turbomotory?

Oproti běžnému modelu dostala ostrá verze pochopitelně řadu novinek, například tužší podvozek a přepracované zavěšení. Zadní náprava je víceprvková, vpředu by měl být samosvorný diferenicál. Type R má také adaptivní tlumiče, jejichž charakteristika se mění podle zvoleného jízdního režimu.

Na výběr jsou tři: standardní Comfort pro běžnou jízdu, dále Sport pro svižnější svezení a nakonec okruhový mód +R. Kromě jiného chování tlumičů má vybraný režim vliv i na charakter řízení či odezvu motoru na plyn.

Přečtěte si: Volkswagen představil Arteon, svou novou vlajkovou loď

Honda zapracovala také na aerodynamice, což je vidět na první pohled. Auto zaujme agresivním bodykitem s řadou aerodynamických prvků a zejména obrovským zadním křídlem.

Civic Type R by měl na trh dorazit v létě tohoto roku.