Výrazně sportovnějším designem, než jakým měl vůz Hyundai i 20 doposud, a rovněž vynikajícím vnitřním prostorem, chce nejnovější automobil korejské automobilky Hyundai zabodovat u evropských zákazníků. Na českém trhu se o jejich přízeň utká především s modelem Fabia tuzemské Škody.

Ještě dříve, než se automobil fyzicky představí na stánku značky v areálu ženevského výstaviště Palexpo, kde na počátku března začne tradiční evropský autosalon, odtajnilo tiskové oddělení většinu jeho důležitých technických údajů o "í dvacítce", která letos přijede na trh již ve třetí generaci.

Na délku vůz o čtyři centimetry překonává hranici čtyř metrů, což ho řadí k největším modelům v tomto segmentu. Například aktuální generace vozu Škoda Fabia (příští rok se ale očekává Fabia IV) měří od předního k zadnímu nárazníku jen 3997 milimetrů.

Co je ovšem pro řadu zákazníků důležitější, Hyundai i 20 disponuje větším zavazadlovým prostorem, než mladoboleslavský konkurent. Konkrétně lze pod plato stěsnat 351 litrů (do Fabie jen 330 litrů).

Lepším jízdním vlastnostem a současně i nižší spotřebě bude napomáhat snížení vozu  (o 24 milimetrů) na celkových 1450 milimetrů a roztažení do šířky o třicet na 1750 milimetrů.

Tankuje jen benzín

V prvních měsících po uvedení na trh si zájemci o vůz budou moci volit pouze jeden ze tří zážehových motorů. Buď atmosférickou dvanáctistovku s maximálním výkonem 62 kW nebo jednu ze dvou verzí litrového přeplňovaného tříválce (74 a 88 kW). U nich se bude dodávat (u silnějšího provedení vždy) také elektrická síť s napětím 48 Voltů).

Pro příznivce sportovního svezení se připravuje na pozdější dobu také verze N. Tu má pohánět čtyřválcový turbomotor 1,6.

Bezpečnostní a elektronická výbava nikterak nemá zaostávat za nejlepšími vozy této třídy. Například součástí palubní desky jsou dva displeje s úhlopříčkou 10,25 palců.

Odpovídající úroveň bezpečnosti v tomto segmentu zajišťuje soubor bezpečnostních systémů Hyundai SmartSense, který zahrnuje kromě několika nových funkcí také novou generaci asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) a chytrý tempomat NSCC (Navigation-based Smart Cruise Control) propojený s navigačním systémem. Nouzově auto umí brzdit také před chodci a cyklisty.

Automobil se bude vyrábět v tureckém İzmitu. Ceny zatím stanoveny nebyly. Detailní informace a fotografie interiéru přineseme během ženevského autosalonu, kde samozřejmě nebudeme chybět.