Zevnějšek se proměnil prakticky k nepoznání a navázal na design nastolený menším SUV Kona. To znamená rozdělené přední světlomety s úzkou vrchní částí, podtrženou výraznou chromovanou linií. Vcelku výrazný je i zadek s lehce „vystrčenými“ koncovými lampami.

Co do rozměrů, Santa Fe decentně rostlo, ale nejedná se o nijak dramatické rozdíly. V rámci bohatšího místa pro pasažéry Santa Fe natáhlo rozvor, který je oproti současné generaci o 66 mm delší a výsledná hodnota činí 2766 mm. Podobně se vůz prodloužil i celkově – o 70 mm na 4770 mm. Šířka narostla o 10 mm na 1890 mm a došlo pouze na drobné snížení. Při výšce 1680 mm je nové Santa Fe o 5 mm nižší.

Prostor pro pasažéry se o něco zlepšil na všech frontách a přední část interiéru nyní údajně hostí lepší materiály, ale i techniku. Aktuální verze infotainmentu má displej vystrčený z palubní desky, aby byl řidiči lépe na očích. Výhodu lze shledávat ve fyzických tlačítkách a přepínačích klimatizace, takže Hyundai nepodlehl všeobecné mánii a nepřesunul veškeré ovládání do dotykového displeje. Budíky byly digitalizovány a osazeny velkým rychloměrem uprostřed.

Výbava zahrnuje samozřejmě i spoustu bezpečnostních prvků. Nechybí adaptivní tempomat, aktivní udržování v jízdním pruhu, varování před srážkou, samočinné brždění, monitorování mrtvého úhlu a další věci. Zajímavostí je také upozornění, když se pasažéři na zadních sedadlech chystají otevřít dveře do cesty projíždějícímu autu.

Motory pro evropský trh zatím bohužel nebyly potvrzeny, ovšem lze se domnívat, že půjde o stejné jednotky, jaké dostanou zákazníci v Jižní Koreji. Zde Hyundai nabídne přeplňovaný benzínový dvoulitr o výkonu 235 koní (173 kW) a dále vznětové motory o objemu 2,0 a 2,2 litru. Zatímco menší nabídne 185 koní (136 kW), větší se pochlubí rovnými 200 koňmi (147 kW) a 441 Nm. Pochopitelně se objeví pohon všech kol a také osmistupňová automatická převodovka.

Termín příjezdu na náš trh bude teprve upřesněn, stejně jako ceny.