Původní Veloster představený v roce 2011 byl zajímavý hlavně svou asymetrickou konfigurací karoserie, která měla trojici dveří (mimo dveře kufru). Na straně spolujezdce tak byla dvojice dveří, zatímco u řidiče byly pouze jedny. Hyundai tuto vychytávku odůvodňoval bezpečnějším nastupováním a vystupováním posádky vzadu u krajnice vozovky.

Nový Veloster s takto řešenou karoserií pokračuje a dále se designově přibližuje současné produkci značky. Přední maskou a dalšími prvky tak připomíná hatchback i30.

Nový Veloster byl představen v Detroitu, takže se zatím můžeme bavit jen o americké verzi. Základní verze novinky budou vybaveny atmosférickým dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem, který využívá Atkinsonův cyklus a produkuje 147 koní (108 kW). Motor je spojen s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Výkonnější verzí je Veloster Turbo, který dostal přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 201 koní (148 kW). Zde je na výběr manuální šestistupňová nebo sedmistupňová automatická převodovka. Sílu na předních kolech dále rozděluje systém vektorování točivého momentu, jimž budou vybaveny standardně všechny verze modelu.

Uvnitř najdete celou řadu asistenčním systémů a dále výbavu ve formě 8palcové obrazovky infotainmentu s podporou rozhraní Android Auto a Apple Car Play, místo pro bezdrátové dobíjení telefonu či head-up displej.

S ostrou verzí až 275 koní

Zajímavým lákadlem je však u nového Velosteru ostrá verze N, která se jak designem, tak technikou podobá ostrému hatchbacku i30 N.

Veloster N tedy dostal agresivnější přední a zadní nárazník, lišty prahů, větší křídlo na zádi, 18- až 19palcová litá kola, větší koncovky výfuku a řadu červených detailů kontrastujících s klasicky bleděmodrým odstínem karoserie. Další odstíny bude ale také v nabídce.

Pod kapotou je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 275 koní (202 kW) a točivém momentu 353 Nm. Jedinou možností převodovky je pak šestistupňový manuál. Bohužel prozatím Hyundai neuvádí dynamické schopnosti ostrého Velosteru, ani jeho slabších verzí.

„Enko“ však nedostalo pouze výkonnější motor. Zapracovalo se na podvozku, který má nově nastavenou geometrii a tužší tlumiče, přičemž navíc je i elektronicky řízený samosvorný diferenciál, větší brzdy a sportovní pneumatiky Pirelli P-Zero, nebo Michelin Pilot SuperSport. Na výběr bude mít řidič několik jízdních režimů společně s okruhovým módem.   

V USA se začne nový Veloster prodávat v druhém čtvrtletí roku a ostrý Veloster N bude následovat později. Doteď ovšem není jasné, zda bude Hyundai své kupé nabízet také v Evropě.