Koncept s názvem Prototype 9 představila japonská luxusní divize Nissanu zatím pouze na statických obrázcích. Jedná se o moderní interpretaci historické formule ze třicátých let, na jejímž vzniku se podílelo designové studio Atsugi v Japonsku.

Hliníková karoserie je vyrobená z velké části ručně, a ačkoliv jsou její tvary o něco modernější, než by byly kdysi, o inspiraci klasickými závodními vozy tady nemůže být pochyb. Jednomístný otevřený vůz má štíhlá velká kola s výpletem, nápravy na listových perech, žebřinový rám a všechny další potřebné náležitosti.

Neoficiální ilustrace Tesly Model Y.
Tesla má další odvážný plán. Nový Model Y bude mít neuvěřitelně málo kabeláže

Přece je zde ovšem jedna věc zcela zásadním způsobem jinak. Pod kapotou se totiž neukrývá žádný velký, mnohoválcový agregát, jak tomu bylo ve třicátých letech zvykem. Místo toho se zde nachází plně elektrické pohonné ústrojí, které si Infiniti vypůjčilo z nadcházející generace Nissanu Leaf. O tom už se dříve říkalo, že bude pohánět i další modely a Prototype 9 od Infiniti by tak mohl být první vlaštovkou přicházejícího elektromobilu. Rozhodně však nelze očekávat, že by první elektromobil značky vypadal právě takhle.

Ani s motorem Leafu není ovšem retro formule nijak pomalá. Elektromotor o výkonu 163 koní (120 kW) a točivém momentu 320 Nm umožňuje zrychlení z nuly na sto za 5,5 sekundy. Velký podíl na tom má i relativně nízká hmotnost, dosahující jen 890 kilogramů.

Koncept Škoda Vision E.
Škoda má s elektromobily velké plány. Chystá víc aut, nejen SUV, ale i sporťák

Naživo bude nový koncept k vidění na nadcházejícím Festivalu elegance v americkém Pebble Beach, kde doufejme i předvede nějakou tu jízdu na zdejší krátké trati.