Jak už napovídá název, vůz vychází ze sedanu XE, je ale výrazně upravený. A samotný výrobce dokonce hovoří o ruční výrobě. Project 8 například dostal řadu dílů karoserie z uhlíkových vláken, rozšířené podběhy a blatníky, 20palcová kovaná kola, zadní difuzor, který také ukrývá chladič oleje pro zadní aktivní diferenciál, či obrovské křídlo. Jaguar si pochopitelně pohrál i s podvozkem, který je nižší a tužší.

Chybět nemohou výkonné brzdy, výrobce sáhl po karbon-keramických. Vpředu najdeme 400mm kotouče a šestipístkové třmeny, vzadu pak kotouče o velikosti 396 mm a třmeny s jedním pístkem. Kola obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 235/35 R20 vpředu a 305/30 R20 vzadu. Zajímavé je, že kvůli obrovským kolům se muselo hýbat s umístěním předních světlometů. Svítilny jsou tedy trochu odlišné od běžného sedanu XE.

O zvuk se stará titanový výfuk s aktivní klapkou.

A teď už k motoru. O pohyb se stará známý kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec, který byl ale vyladěn na 600 koní (441 kW) a 700 Nm. Agregát je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Zrychlení z klidu na 96 km/h (60 mil za hodinu) by mělo zabrat jen 3,3 sekundy - jde tak o nejlépe akcelerující Jaguar všech dob. Zatím. Nejvyšší rychlost činí 322 km/h.

Interiér pak nabídne sportovní atmosféru a pokud se rozhodnete pro okruhovou verzi vozu (Track Pack), dostanete sedan bez zadních sedadel, jejichž místo zabere bezpečnostní klec. Přední sedačky jsou pak ve srovnání s křesly "standardní" varianty "Projektu 8" díky karbonu lehčí a doplňují je čtyřbodové bezpečnostní pásy.

Jak už bylo řečeno, Jaguar postaví jen 300 kusů tohoto superostrého sedanu. Všechny budou mít levostranné řízení, i ty, které si koupí zákazníci ve Velké Británii. Velký motor totiž neumožňuje usadit volant na levou stranu kabiny.

Cena startuje na 149 995 liber, což je v přepočtu asi 4,46 milionu korun. Ale je tu ještě jedna špatná zpráva. V České republice se XE SV Project 8 oficiálně prodávat nebude. Nicméně můžete zkusit štěstí třeba v Rakousku.