Na rozdíl třeba od Němců, kteří jsou při výběru nových aut konzervativní, není téměř polovina lidí v Česku (přesně se jedná o 49 procent) loajální ke své předcházející značce auta. Vyplývá to ze závěrů průzkumu společnost Kantar TNS.

Hlavní slovo pro konečné rozhodnutí při výběru vozidla má obvykle rodina a přátelé. Jejich vliv lze vyčíslit na 74 procent. Jak  rozhodnutí, tak i nerozhodnutí lidé však pro potvrzení svého výběru neustále vyhledávají další informace. Z 80-90 procent na internetu, ale třeba z pouhých dvou procent během návštěvy u dealerů. Zkušební jízdu pak absolvuje jen přibližně jedno procento ze všech kupujících.

"Zájemce o nový vůz přichází v dnešní době do showroomu až kvůli dokončení nákupního procesu, nikoliv aby vybíral nebo testoval konkrétní model. Veškeré informace o voze chce zákazník najít online v co nejpřijatelnější formě. Kvalitní video obsah a komplexní online nabídka, včetně financování, on-demand služeb apod., bude hrát v budoucnu stále větší roli. Nebude trvat dlouho a čeští zákazníci budou moci realizovat online celý proces nákupu nového vozu,” potvrzuje Jakub Bouda, Koordinátor marketingu a PR, Volkswagen.

Díky tomu, že zákazníci mají v současné době hodně snadno dosažitelných informací o voze (recenze, videa, konfigurátory na oficiálních stránkách značek) proces nákupu se hodně urychluje.

Zkracování nákupního procesu potvrzují i data z citovaného výzkumu. Podle nich se téměř 6 z 10 zákazníků (59 %), kteří koupili nové auto, rozhodli o nákupu za méně než 2 měsíce.