Automobilka Volkswagen sice vyřadila ze své nabídky léta nabízené kabriolety na bázi modelů Brouk a Golf, ale přichází s náhradou. Tou je Volkswagen T-Roc Cabriolet. Ano, skutečně se jedná o model, který je odvozen z menšího SUV největší evropské automobilky a náleží tedy do stále více bobtnající kategorie crossoverů.

V případě nepříznivého počasí lze pomocí elektromotorů natáhnout (za pouhých 9 sekund) nad hlavy maximálně čtyř cestujících plátěnou střechu.

Vůz má vždy poháněna pouze přední kola na výběr jsou jen dva motory. Tím prvním je litrový zážehový přeplňovaný tříválec s maximálním výkonem 85 KW /110 koní. Spojen může být výhradně s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Druhou možností je opět benzinová patnáctistovka, která poskytuje až 110 kW (150 koní).

Výbava základní verze (za 709 900 Kč) není vůbec špatná. V ceně už jsou kola z lehké slitiny, klimatizace, navigace, parkovací senzory, ambientní osvětlení a solidní dávka asistenčních systémů.

Tento kabriolet je aktuálně třetím nejlevnějším v tuzemsku nabízeným modelem umožňujícím jízdu s otevřeným nebem na hlavou. Celou desítku i s aktuálně platnými cenami si můžete prohlédnout v naší fotogalerii. Kabriolety, případně roadstery v současnosti už téměř výhradně nabízejí jen prémioví výrobci. Ty tam jsou doby, kdy od svých modelů střední třídy odvozovali kabriolety například francouzští výrobci Renault či Peugeot nebo německý Opel.

Patří sem i model s osmiválcem!

Druhý nejlevnější vůz v našem přehledu deseti typů kabrioletů s nejnižší českou cenou nabízí nyní již čistě elektromobilní značka Smart. Fortwo Cabrio se ovšem hodí prakticky jen na vyjížďky po městě, případně blízkém okolí. Vinou malé baterie má totiž dojezd pouze 157 kilometrů.

Do magické hranice miliónu korun se vejde celkem sedm typů. Mezi nimi jsou pochopitelně obě nabízené verze kultovního roadsteru Mazda MX-5. Vejde se sem dokonce i tradiční model automobilky Mercedes-Benz SLC, tedy dvoumístný roadster se skládací pevnou střechou. V tomto případě jde samozřejmě o vstupní motorizaci 1,6 litru s výkonem 115 kW. I to ale stačí na maximální rychlost 226 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stovku během 7,9 sekundy.

Nejdražším vozem v našem přehledu se pak s cenovkou nepatrně přesahující 1,4 miliónu stal Ford Mustang Convertible. Klasický americký automobil se ale pyšní osmiválcovým pětilitrovým motorem. Agregát schopný poskytovat až 330 kW sice spotřebovává na sto kilometrů jízdy dvanáct litrů benzinu, ale zase se odmění zrychlením z nuly na sto na hranici pěti sekund, skvělým zvukem a povedeném designu nemluvě.