Okruhově zaměřené Porsche 911 GT3 RS je jedním z nejlepších aut, která si za své peníze můžete koupit. V přímém porovnání je dokonce více řidičská a zábavnější, než vrchol modelové řady 911 – provedení GT2 RS. Hlavním rozdílem je atmosféricky plněný 4litrový boxer, který sice není tak rychlý na Severní smyčce, jako přeplňovaná pohonná jednotka GT2 RS, ovšem někdy méně je prostě více.


Proto jsme v redakci s velkým napětím sledovali jakékoliv informace, které by nám daly odpověď na otázku, da GT3 RS v generaci 992 i nadále zůstane věrná atmosférickému plnění. Zpočátku to nevypadalo vůbec dobře, ovšem nejnovější informace od protinožců nám dávají důvod slavit. August Achleitner, produktový šéf modelové řady 911, se rozpovídal pro magazín Wheels.

Achleitner brzy odejde do důchodu, takže ho případný postih za prozrazení důvěrných informací nemusí tak mrzet. Příští generaci GT3 RS bude pohánět opět 4litrový šestiválcový boxer, ovšem bude nepatrně objemnější a nabídne pouze malý nárůst výkonu. Stavající GT3 RS má objem spalovacích komor 3996 cm3, takže ta příští se přehoupne přes 4000 cm3. Ve hře zůstává také možnost použít motor ze závodní specifikace GT3 R a Achleitner tuto možnost nepřímo potvrdil. Kromě motoru se zmínil také o převodovce, která navzdory novému 8stupňovému PDK zůstane 7stupňová. Tu používá i stávající GT3 RS. Pokud chcete manuál, musíte volit klasickou GT3.

Porsche GT3 RS (991)


Hmotnost by měla zůstat v podstatě totožná, to znamená, že nová GT3 RS bude vážit lehce přes 1400 kg.
Kdy se okruhově zaměřené 911 dočkáme není vůbec jasné, ovšem vzhledem k tomu, že se teprve rozbíhá výroba základních motorizací, nějaký ten pátek to jsitě bude.