Spíše jen decentní plastové doplňky na tradičních místech karosérie odliší tentokrát "offroadově" zaměřenou Octavii Scout. Tato verze nejdůležitějšího modelu mladoboleslavské automobilky se letos dostane na trh již ve své třetí generaci.

Jako tradičně má na blatnících černé plastové lemy výřezů kol, stejný materiál je i na prazích. Dole na náraznících pak je vpředu i vzadu stříbrně lakovaný spojler.

V interiéru jsou pak sedačky, volant, loketní opěrka i palubní deska prošity nitěmi v hnědé barvě. Dalším specifickým prvkem je dekorativní lišta s imitací dřeva procházející napříč celou palubní deskou.

Hlavní technickou změnou tohoto modelu, v porovnání s klasickou Octavií Combi, je zvýšení podvozku o patnáct milimetrů. Ve standardní výbavě jsou například osmnátipalcová kola z lehké slitiny, dále volbou jízdního profilu s režimem Off road, elektricky ovládaným víkem zavzadlového prostoru včetně virtuálního pedálu. V interiéru jsou například hliníkové pedály.

Nejsilnější diesel má 200 koní

Pod kapotu se bude montovat i nový dvoulitrový turbodiesel s maximálním výkonem 200 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 400 Nm. Je to dosud nejsilnější naftový agregát dodávaný pro tuto řadu vozidel Škoda. S ním lze táhnout přívěs s hmotností až dvě tuny.

Kromě něj bude moci zákazník volit motor 2,0 TDI s výkonem 150 koní, případně si objednat dvoulitrový zážehový čtyřválec 2,0 TSI. Ten řidiči nabídne k využití až 190 koňských sil. Výkon pohonných jednotek se samozřejmě bude přenášet na všechna čtyři kola. automobilu. To však, na rozdíl, od předcházejících generací, nemusí být tentokrát pevně dané. Lze totiž získat Scout i s poháněnými pouze předními koly.

Octavia Scout samozřejmě nabídne i další přednosti, jaké má Octavia Combi IV. Tedy především velkorysý vnitřní prostor a objem 640 litrů pro zavazadla.

Premiéra automobilu se odehraje za začátku následujícího měsíce. V tom okamžiku by měly být také zveřejněny ceny.