Nový typ přídě, který charakterizuje bezrámová maska chladiče, je první věcí, jíž si každý všimne při setkání s novými verzemi vozů Peugeot 3008 a 5008.

Novinkou u obou modelů jsou také další černé dekory a zadní světlomety. Mají tvar lvích drápů ve 3D zobrazení a překryty jsou průhledným kouřovým sklem.

Obě auta po moderzinaci si můžete důkladně prohlédnout v naší komentované fotogalerii.

I v menším z obou vozů lze nyní mít digitální přístrojový štít a větší centrální dotykový displej. Ten má úhlopříčku deset palců. Pod nimi se nachází sedm kláves, po jejichž zmáčknutí je přímý vstup k důležitým funkcím (například navigace, rádio, klimatizace nebo nastavení parametrů auta).

Standardem pro auta se spalovacími motory a automatickou převodovkou je teď také volič jízdních režimů. Zvolit lze buď ekologický, Normal či Sport.

Mezi pohonnými jednotkami, které se do vozu montují, jsou kromě zážehového tříválce 1,2 (výkon 130 koní), zážehového čtyřválce 1,6 (180 koní) a turbodeselu 1,5 (130 koní) rovněž dvě výkonové varianty plug-in hybridního ústrojí. Slabší z nich poskytuje výkon 225 koní a pohon pouze předních kol, silnější pak nabídne rovných 300 ořů a pohon všech čtyř kol.

Právě tento vůz jsem projel na zhruba dvacetikilometrovém okruhu vedoucím po pražských komunikacích. V zimních podmínkách by čistě na elektřinu bylo možné ujet na jedno nabití vysokonapěťové baterie něco mezi 30 až 40 kilometry. Elektřinu je možné vyrobit i pomocí spalovacího motoru, což jsem vyzkoušel. Během pár kilometrů jsem tak zvýšil dojezd z osmi zbývajících elektrických na dvacet. Je to však poněkud neekologické. Spotřeba benzínu pak vzrostla v průměru až k hranici deseti litrů na sto kilometrů.

Elektrifikace přišla…

Vůz zatížený dvěma motory, trakční baterií a spoustou dalších nutných přídavných zařízení na nerovných městských vozovkách příjemně překvapil poddajností svého podvozku. Je to dáno také montáží víceprkového zavěšení zadních kol.

Ceník modernizovaného provedení vozu 3008 začíná nyní na úrovni 562 000 Kč. Za to zákazník získá auto se zážehovým motorem 1,2 a výkonem 130 koní, šestistupňovou manuální převodovku a hodně dobrou výbavu. Například i dvouzónovu klimatizaci, audiosystém, kola z lehkých slitin, zadní parkovací asistent, tempomat a systém pro čtení dopravních značek.

Plug-in hybridní verze stojí nejméně 1 005 000 Kč.

Svezl jsem se také modernizovaným modelem 5008. V tomto případě šlo o verzi se zážehovým čtyřválcem s výkonem 160 koní a automatickou osmistupňovou převodovkou. Tento agregát disponuje dostatečnou silou na to, aby uvezl všech sedm cestujících, kteří na palubě naleznou svoji sedačku.

Právě variabilita interiéru je velmi silnou zbraní tohoto vozu. Ve druhé řadě jsou tři samostatná sedadla. Každé z jich je možno posouvat v podélném směru, lze u nich nastavovat sklon opěradla, případně ho zcela sklopit. Šestá a sedmá sedačky se sklápí do podlahy. Nastupování na ně není pro dospělce úplně jednoduchý úkol, ale pružné menší děti to určitě hravě zvládnou.

Kromě zmíněného čtyřválce lze pro pohon vozu zvolit rovněž tříválec 1,2 (sto třicet koní), případně diesely 1,5 a 2,0. Objemnější z nich nabídne k využití také až 180 koní. 

Pro tento vůz plug-in hybridní pohon k dispozici není. Při jeho zabudování už by totiž nezbylo místo na třetí řadu sedaček. Ceník startuje na úrovni 660 000 se stejnou motorizací jako je k dispozici u základního provedení modelu 3008. I výbava je shodná.

Oba vozy v příštích týdnech podrobíme klasickému týdennímu redakčnímu testu a dojmy se pak podělíme.