Během prvních jedenácti měsíců právě skončeného roku 2020 se už v Evropě prodalo 1 085 000 osobních automobilů s elektrickým pohonem. V tomto čísle jsou zahrnuty jednak "čisté" bateriové elektromobily a jednak vozy s pohonem typu plug-in hybrid. To znamená - pouze ty, které můžou elektřinu do svých baterií čerpat z elektrické rozvodné sítě. Statistika naopak nezahrnuje automobily typu full či mild hybrid.

Na nejžádanější elektrické vozy v listopadu se můžete podívat do naší fotogalerie.

Listopad byl právě tím měsícem, kdy se jich z celého roku prodalo nejvíce. Přesně šlo o 166 255 elektrických aut, přičemž plug-in hybridy a elektrické vozy se na tomto výsledku podílejí v poměru zhruba padesát na padesát.

Pozoruhodný je podíl, kterého dosáhly obě kategorie na celkovém evropském trhu s novými vozy. Dohromady jde o šestnáct procent, což znamená, že zhruba každý šestý nový vůz, který se na starém kontinentu v listopadu zaregistroval do provozu, je již schopný vozit řidiče a další pasažery minimálně při cestách do práce a zpět zcela bez místních emisí.

Porsche Taycan Turbo S během zimního testu
Zimní test nejlepšího elektromobilu na světě: Jak obstál v Česku Porsche Taycan?

I když se právě v roce 2020 dostala na trh řada nových plug-in hybridních vozů i těch s plně elektrickým pohonem, ve statistikách jsou na předním místě především modely, které již jsou na trhu déle. A první čtyři pozice patří "čistým" elektromobilům.

Elektrické Koně z Nošovic patří třetí místo

Jak měsíční, tak i roční pořadí ovládl Renault Zoe. Během roku jich už dealeři francouzské automobilky předali zákazníkům více než 83 000 kusů. To je o dvacet tisíc větší množství než v případě druhé Tesly Model 3.

Volkswagen ID.3, přestože se začal oficiálně prodávat až v září, se již v roční statistice dostal na šestou příčku a v měsíční statistice mu patří dokonce druhá pozice.

Škoda Superb iV
Blíží se konec aut s pohonem plug-in hybrid? Deklarovanou spotřebu neumí plnit

V kategorii vozů plug-in hybridů slaví úspěch především německé prémiové značky BMW a Mercedes-Benz. Ostatní výrobci těchto vozů, mezi nimi tedy i mladoboleslavská Škoda, spíše paběrkují. Ta nemá mezi dvacítkou nejžádanějších modelů žádný svůj produkt.

Naopak Hyundai Kona EV - tedy vůz, který se pro evropské zákazníky vyrábí v Nošovicích, je jak v měsíčním, tak i ročním žebříčku na cenném bronzovém stupni.