Vůz s délkou 4,83 metru je opravdu novinkou, kterou by od korejského výrobce ještě před pár lety asi nikdo nečekal. Přesto je tady a první informace napovídají, že bude o co stát.

Stinger sdílí platformu se sedanem Genesis G80 (Genesis je prémiová značka automobilky Hyundai) a nabídne tedy standardně pohon zadních kol, víceprvkové zadní zavěšení a samozřejmě přední nápravu MacPherson.

Kromě toho nebudou chybět například adaptivní tlumiče nebo vektorování točivého momentu pro verze s pohonem všech kol. O naladění auta, které probíhalo z velké části na legendárním Nürburgringu, se mimochodem postaral jistý Albert Biermann – bývalý ředitel divize M u BMW.

Bude víc verzí

Kia se pochopitelně nejvíce chlubí vrcholnou verzí, která ponese název Stinger GT. Pod kapotou je dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec o objemu 3,3 litru nabízející výkon 365 koní (272 kW), 510 Nm točivého momentu a k mání bude výhradně s osmistupňovým automatem.

Půjde si ale vybrat mezi pohonem zadních kol, doplněným o samosvorný diferenciál, nebo pohonem všech kol s již zmíněným vektorováním točivého momentu. Verze GT zvládne sprint z nuly na sto za 5,1 sekundy a vyvine maximální rychlost 269 km/h.

Druhá verze poveze pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Ten vydá ze svých útrob 252 koní (190 kW), 353 Nm a Kia jej opět nabídne pouze s osmistupňovým automatem. Dynamické vlastnosti této varianty zatím nejsou známy. Do budoucna by se měl objevit ještě dieselový model, určený zejména pro evropský trh.

Co se prvků výbavy týče, Kia slibuje například interiér potažený kůží Nappa, částečně digitální přístrojovou desku, řadu jízdních asistentů nebo prémiový audiosystém Harman Kardon o síle 720 wattů a vybavený subwoofery pod sedadly.

Kia Stinger vkročí do prodeje ve druhé polovině letošního roku. Ceny zatím zůstávají záhadou, ale měly by být oznámeny v rámci nadcházejících měsíců.

Čtěte také: Kia ukázala nové Picanto. Do prodeje zamíří na podzim