Modelem Stonic reaguje Kia na zvyšující se poptávku v segmentu crossoverů. Podle informací automobilky se až 21 % kupujících, kteří by se dosud rozhodli pro klasický hatchback, poohlíží právě po vyšším vozu z kategorie kompaktních SUV.

Stonic přitom přijíždí s poměrně ostře střiženým vzhledem. Přídi dominují světlomety s LED denním svícením a nechybí moderní ztvárnění mříže chladiče ve tvaru typického „tygřího nosu".

V rámci personalizace budou moci zákazníci vybírat z dvaceti kombinací dvoubarevného lakování.

Přesné rozměry zatím neznáme, mohy by ale být podobné nedávno odhalenému modelu Hyundai Kona. Kona na délku měří 4165 mm, na šířku 1800 mm a na výšku 1550 mm. Rozvor je dlouhý 2600 mm.

Interiér modelu Stonic využívá velmi podobné rozložení, jaké nabízí nová Kia Rio. Dominantou je displej infotainmentu trčící z palubní desky a umístěný pěkně vysoko, co nejblíže zornému poli řidiče. V něm, jak velí současné trendy, nalezneme hned několik různých rozhraní umožňujících propojení s mobilními telefony. Slušnému místu na zadních sedadlech dále sekunduje ještě zavazadelník o objemu 352 litrů.

Motorizace jsou z většiny tvořeny benzínovými jednotkami. Základní agregát o objemu 1,25 litru nabídne 84 koní (62 kW), větší motor o objemu 1,4 litru potom 99 koní (73 kW). Litrový tříválec 1.0 T-GDI je sice ze všech motorů nejmenší, ale díky přeplňování je s výkonem 120 koní (88 kW) také nejvýkonnější. Příznivci naftových agregátů mohou sáhnout ještě po dieselu o objemu 1,6 litru.

K dispozici bude zřejmě jen pohon předních kol.

Do prodeje jde nová Kia Stonic již letos a to krátce po premiéře na autosalonu ve Frankfurtu. Na trhu ji můžeme očekávat v průběhu září či října letošního roku.