Design novinky vznikl v návrhářských centrech automobilky Kia v korejském Namyangu a německém Frankfurtu. Ve srovnání s předchůdcem má třetí generace sportovnější vzhled, který je v případě odhaleného vozu ještě umocněn doplňky karoserie stylové verze GT Line.

Jinak ale Picanto samozřejmě rozvíjí aktuální designový jazyk značky. Nechybí charakteristická maska chladiče, na níž přímo navazují světlomety, či zadní svítilny s grafikou písmene C. Kia pak zdůrazňuje prodloužení rozvoru o 15 milimetrů (z 2385 mm na 2400 mm) a posunutí kol do rohů karoserie. Délka karoserie přitom zůstala stejná, činí 3595 milimetrů.

Zákazníci by měli mít možnost individualizace celého vozu, výrobce například slibuje dosud nejbohatší nabídku lakování karoserie – zákazníci prý budou moci vybírat z 11 barevných odstínů.

Interiér pak nabídne méně tlačítek a v případě vyšších výbav velký "plovoucí" displej nového multimediálního systému. K dispozici bude řada moderních technologií z oblastí pohodlí, funkčnosti i bezpečnosti. Automobilka kromě toho hovoří o "kultivovaném designu" a především lépe obestavěném prostoru než v minulosti, což má podle automobilky zajistit více místa pro cestující i zavazadla než u srovnatelných konkurenčních modelů. A i v kabině se zákazníci budou moci "vyřádit", Kia nabídne možnosti volby z široké palety barev obkladů a čalounění.

O technice zatím Kia mlčí, ale můžeme předpokládat, že pod kapotou se objeví minimálně litrový tříválec, možná i v přeplňované verzi.

Nové Picanto se poprvé ukáže veřejnosti letos v březnu na ženevském autosalonu, prodávat se začne koncem třetího čtvrtletí.