Každé desáté nové auto, které se vloni na světě prodalo, mělo na své karosérii logo značky Toyota. Přesto tato největší asijská automobilka nezvítězila v pořadí výrobců. Tam je první koncern Volkswagen, který těží z toho, že má ve svém portoliu kromě hlavní značky ještě další také poměrně významné automobilky.

Na pořadí nejúspěšnějších vozů v roce 2020 se podívejte do naší fotogalerie.

V žebříčku nejúspěšnějších modelů kraluje opět model Toyota Corolla, který se jako jediný dokázal dostat přes hranici jednoho miliónu kusů. Přesto je výsledný počet 1 134 000 o 8,8 procenta nižší v roce 2019.

Úspěch Toyoty podtrhují ještě její další vozy umístěné na předních pozicích. Hned druhá skončila Toyta RAV-4 (jako jedna z mála vykázala meziročně vzestup prodejů), devátý je velký sedan Camry a 14. místo náleží pick-upu Hilux.

Autosalony se vloni nekonaly
Prodeje osobních aut se vloni propadly, motorky naopak lidé chtěli více

Pick-upy jsou ostatně stále velmi žádaným zbožím. Celkově třetí totiž skončil Ford F 150, šestý byl Chevrolelt Silverado a sedmý model RAM.

Volkswagen má tentokrát v první desítce jediného zástupce. Je jím SUV Tiguan. Nejprodávanější evropský vůz Golf byl tentokrát až jedenáctý a jen poměrně těsně předstihl vůz VW Lavida. Ten je přitom vyhrazen pouze pro Čínu.

Na celkově třinácté pozici se umístil automobil, který mimo jiných lokalit vzniká také v České republice. Jedná se o Hyundai Tucson.

Dacia Logan MCV ve verzi Stepway
Dacia letos podstatně změní svoji modelovou řadu. Hned dva typy skončí!

V pořadí výrobců je za duem Toyota - Volkswagen na třetím místě aliance Renault-Nissan. Čtvrtý skončil korejský koncern Hyundai-Kia. Ovšem, pokud bychom brali v potaz nově vzniklou alianci Stellantis sdružující francouzský koncern PSA a italsko-americký FCA, tak by byla až pátá. General Motors by pak skončil šestý.

Všechny koncerny i jednotlivé značky si vinou koronavirové pandemii meziročně pohoršily. Například Chevrolet zaznamenal historicky nejhorší výsledek (-22,4 procenta). Výjimkou je Tesla, která prodala přes 500 000 aut a oproti roku 2019 rostla o 46 procent. Spokojeni můžou být také v Koreji, neboť Hyundai-KIA si pohoršila "jen" o 10 procent. Všichni konkurenti z první desítky na tom byli hůře.