Laciná auta, která si řeknou jen o 5 litrů benzinu? Dacii mezi nimi nehledejete
Vybírali jsme co nejlevnější vozy s nízkou spotřebou. Do 300 tisíc korun jich je dvacet.
Lidé, kteří shání nejlevnější vozy na českém trhu, by neměli koukat jen na jejich základní cenu, ale i na spotřebu. Dokazuje to následující žebříček nejúspornějších aut do 300 tisíc korun. Hledali jsme vozy s benzinovým motorem, které si řeknou maximálně o 5 litrů paliva na 100 km. Je jich celkem 20.
Paradoxně, výběr kombinace nízké ceny a nízké spotřeby eliminuje ta vůbec nejlevnější auta na českém trhu. Dacia Logan, Sandero a Logan MCV, tedy tři modely, jejichž cena začíná pod 200 tisíci korunami, jsou totiž vybaveny atmosférickým benzinovým motorem 1.0 SCe, jehož kombinovaná spotřeba se pohybuje nad 6 litry na 100 km. Doporučit je jako výhodnou koupi tedy z tohoto hlediska nelze.
V našem výběru chybí i další, třeba žíznivá Hyundai i10. Škoda Citigo 1.0 MPI je tak jediným vozem s cenou do 200 tisíc korun, který nabízí i nízkou spotřebu. Konkrétně jde o 4,2 litru benzinu na 100 km. Pozor ale na zásadní problém – má extrémně chudou výbavu, která neobsahuje ani takový základ, jako jsou centrální zamykání, klimatizace, palubní počítač nebo elektrické ovládání oken.
Čím víc jste ochotni zaplatit, tím lepší výbava je. A platí to i o námi vybraných autech, tedy hlavně ve chvíli, kdy se blíží hranici 300 tisíc korun. Například nejdražší auto z tohoto výběru, které se do žebříčku dostalo jen tak tak, je Mazda 2. Pětidveřový malý hatchback má už v základní výbavě centrální zamykání, klimatizaci, rádio s Bluetooth, bezklíčové startování, tempomat, kůži na volantu a k tomu tříletou záruku. Rozdíl oproti o 100 tisíc korun levnějšímu Citigo je tedy zásadní a to nemluvíme o velikosti a jízdních vlastnostech.
Náš výběr ale i tak berte jako vodítko při hledání dobré kombinace levného nákupu vozu s nízkou spotřebou. Dobrou zprávou je, že dvě desítky aut nabízí opravdu pestrou paletu značek. Kromě Škody tu najdete Toyotu, Volkswagen, Peugeot, Mitsubishi, Ford nebo dokonce i Smart.
Přehled aut je k dispozici v přiložené fotogalerii. U každého vozu je vybraný motor a jeho výkon – připravte se, že vesměs nejde o žádné siláky. Pak se můžete podívat na průměrnou spotřebu benzinu a nakonec i na cenu. Vozy s naftovým motorem jsme do výběru nezařadili. Do 300 tisíc koupíte totiž jen dvě taková auta, tedy Dacii Logan a Sandero s motory 1.5 BlueHDI za 292 900 a 299 900 korun. U nejlevnějších aut ale diesel smysl nedává a je volbou jen pro minimum řidičů.
Další články

Renault má nový plán pro svoji budoucnost. Co hlavně chystá?
Nový šéf automobilky s diamantem ve znaku Luca de Meo představil plán s názvem Renaulution.

Na trh přišla nová cenově dostupná auta. Co nabízí nový Opel Mokka a…
Novou generaci atraktivně tvarovaného Opelu Mokka lze koupit již od 399 990 Kč, ceny modernizovaného Fiatu…

Dacia má ceny nového Sandera a Sandera Stepway. Druhý jmenovaný…
Nová generace modelu Sandero se bude u tuzemských dealerů rumunské značky prodávat od 239 900 Kč.

Škoda bude v Indii prodávat "krále". Je to už třetí model, který si…
Speciální model značky Škoda pro indický trh dostal jméno Kushaq.

Prodeje osobních aut se vloni propadly, motorky naopak lidé chtěli…
I přes celkový propad trhu s novými osobními automobily se jich během roku 2020 v České republice do provozu…

Dacia letos podstatně změní svoji modelovou řadu. Hned dva typy…
I v tomto roce se model Dacia Dokker stal v České republice nejprodávanější dodávkou v kategorii do dvou tun.…

Tesla na cíl půl miliónu vyrobených aut opět nedosáhla. Ale již jen…
Letošní produkční cíl americký výrobce elektromobilů splnil na 99,91 procenta.

Přijdou těžké kalibry: Přehled nových dostupných aut pro rodiny v…
Přinášíme kalendárium, které dává poměrně přesný přehled o tom, kdy se jaké nové rodinné automobily v cenové…

Každý šestý osobní vůz prodaný v listopadu v Evropě už měl elektrický…
Listopadové prodeje vozů, které jsou schopny ujet na elektřinu minimálně desítky kilometrů, vystoupaly na…
