Nechybí tedy designová, ale také technická vylepšení, která modelu zajišťují více „off-roadový“ charakter a lepší schopnosti mimo zpevněnou silnici.

Základem je tak zvýšený podvozek, světlá výška vzrostla ze standardních 178 mm na 203 mm (což je opravdu na úrovni mnohých SUV), dále nechybí oplastované nárazníky, prahy a blatníky a rovněž přibyly ochranné lyžiny na podvozku. Nová jsou také větší 17palcová litá kola.

Přesné rozměry vozu zatím Lada nezveřejnila. Každopádně si ale můžeme odvodit, že velikost zavazadlového prostoru zůstane stejná jako u klasického sedanu, tedy 480 litrů.

Nabídka motorizací se zřejmě nebude lišit od praktičtější kombi varianty SW Cross, tudíž pod kapotou najdete buď benzinovou atmosférickou šestnáctistovku o výkonu 106 koní (78 kW), nebo výkonnější atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 122 koní (90 kW). Standardem je pětistupňová manuální převodovka, kdežto automatická pětistupňová skříň je za příplatek.

Výbava obsahuje třeba boční airbagy, klimatizaci, tempomat, audiosystém se čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, vyhřívané čelní okno, zadní parkovací senzory, elektrická okna vzadu, mlhovky a zmíněná 17palcová kola. To vše v základu.

Přestože Lada ještě neuvedla ceny nového modelu, pravděpodobně se nebudou zásadně lišit od crossoveru SW Cross, který v Rusku začíná od 755 900 rublů, což je asi 286 tisíc korun.

Dle prvotních informací to ovšem vypadá, že Vesta Cross Sedan bude nabízena striktně jen na ruském trhu a netradiční sedan „na chůdách“ se tedy nejspíš dál do Evropy nedostane.