Po úžasném a také docela kontroverzním času - podle některých skeptiků totiž kolem nedávného rekordu panují pochybnosti - zajetém na německém Nürburgringu (6:52.01) se ostřejší Huracán konečně ukazuje bez maskování.

Okruhově zaměřená verze Performante je stále postavená na konstrukci z karbonu a hliníku, ale díky přednímu a zadnímu nárazníku, krytu motoru a zadnímu křídlu z takzvaně „kovaných" uhlíkových vláken, se ušetřilo 40 kg proti základní verzi Huracánu. Performante tedy váží 1382 kg.

Čtěte také: VIDEO: Lamborghini Huracán rozbilo rekord Nürburgringu. Úžasným způsobem

Tento způsob zpracování karbonu už Lamborghini použilo například na limitovaném modelu Sesto Elemento. Automobilkou patentovaná technologie zajišťuje snadnější práci s výrobou velkých karbonových dílů, které mají navíc ve výsledku ještě nižší hmotnost.

Skvostný desetiválec uprostřed byl vyladěn a nyní produkuje 640 koní (470 kW) a rovných 600 Nm točivého momentu. Takže tu máme nárůst o 30 koní a 40 Nm. Výfukový systém byl rovněž upraven v rámci snižování hmotnosti. Přenos výkonu na všechna kola pak zajišťuje nově optimalizovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Čtěte také: OBRAZEM: Jak by vypadaly supersporty jako pick-upy?

Díky tomu dokáže ostrý Huracán zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 2,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 325 km/h. Je tak nyní o tři setiny rychlejší, zatímco nejvyšší rychlost zůstává stejná.

Na jízdních vlastnostech však nemají zásluhu pouze výkonnější motor a nižší hmotnost. Působivý čas na trati v Německu určitě zajistila také aktivní aerodynamika.

Přední nárazník dostal pohyblivé klapky a kanálky v zadním křídle zase pracují se vzduchem proudícím z výdechů na víku motoru. Tyto otvory jsou taktéž otevírány a zavírány podle potřeby skrze elektronický systém, který vždy zajišťuje ten nejlepší možný aerodynamický přítlak a nejnižší možný odpor proudícího vzduchu.

Převedeno na procenta – přítlak je podle Lamborghini o monstrózních 750 procent vyšší než u standardního Huracánu.

Čtěte také: Jediný na světě. Koenigsegg Agera RS kombinuje karbon se zlatem

Performante následně dostalo tužší zavěšení a jeho dvacetipalcová kola jsou obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa. Nutno podotknout, že rekordní jízda na Nürburgringu byla zajeta s mnohem lepivějšími – ale pořád silničními – gumami Pirelli Trofeo R. Ty ovšem můžete dostat za příplatek také.

Uvnitř má Performante ještě více alcantary a karbonu než normálně. Podobně jako masivní zadní křídlo má i karbonové obložení velice zajímavý design.

A cena? V přepočtu asi 6,5 milionu korun.