Nový Land Rover Defender Works V8 má oslavovat 70. výročí založení značky a vzdávat hold starým Defenderům, které byly vybaveny velkými osmiválci. Pod kapotu staromódní karoserie Land Rover uložil atmosférický pětilitrový osmiválec o výkonu 405 koní (298 kW) a 515 Nm točivého momentu.

Díky tomu má být tato speciální verze vůbec nejvýkonnějším a nejrychlejším Defenderem, jaký automobilka kdy vyrobila. Moderní techniku pak reprezentuje také osmistupňová automatická převodovka ZF.

Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 5,6 sekundy a maximální rychlost se pohybuje kolem hodnoty 171 km/h.

Aby toho nebylo málo, současnou techniku najdete také na podvozku, kde jsou nové pružiny, tlumiče a stabilizátory, plus také větší brzdy schované v 18palcových litých kolech. Ta jsou samozřejmě obutá do terénních pneumatik.

Interiér dostal sportovní sedačky Recaro a dvoubarevné kožené polstrování. Pod staršími ovládacími prvky na středovém panelu pak zajímavě razí moderní volič automatické převodovky (stejný najdeme v Jaguaru F-Type), který byl umístěn do nové kovové kulisy s plaketou oslavující výročí značky Land Rover.

Zájemci si budou moci vybrat z celkem osmi barev karoserie, kontrastujících s matně černou střechou, blatníky a přední maskou. Všechny speciální edice pak dostanou nové hliníkové kliky dveří a víčko nádrže. Přední světlomety jsou vylepšeny LED diodami pro denní svícení.

Land Rover plánuje vyrobit pouze 150 kusů speciálního Defenderu, a to jak ve dvoudveřovém, tak i čtyřdveřovém provedení. Krátká varianta má začínat na částce v přepočtu 4,3 milionu korun.