Výkonný motor za zády cestujících a ještě méně hmotnosti. To je nový Lotus Evora GT, který pošle britský výrobce na silnice ještě do konce roku. Auto váží jen 1,4 tuny, navíc může zhubnout i díky dalším příplatkům. Firma prodává výfukový systém z titania, jenž ušetří až 10 kg. Zaplatit lze i za karbonové doplňky.

Auto pohání benzinový šestiválec, který ze svého objemu 3,5 litru posílá na zadní kola výkon 416 koní. Točivý moment má hodnotu 430 Nm. V základním provedení je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, za příplatek se prodává také automat se stejným počtem rychlostí. Lotus Evora GT pokoří stovku za 3,8 sekundy a maximálně jede až 303 km/h.

Lotus Evija nabídne zrychlení z nuly na 300 km/h za 9 sekund.
Elektromobil Lotus Evija se do plna nabije za devět minut. Zatím ale nemá jak

Evora GT bude k dispozici nejen jako dvoumístný sporťák, ale i v provedení 2+2. Něco nám ale říká, že zadní sedadla budou využitelná jen pro vyložené trpaslíky a tak se příplatek zřejmě nevyplatí. To bude rozumnější přidat více peněz za stylová kola. Sporťák má vpředu 19“ disky, vzadu o palec větší. To znamená i větší náklady na pneumatiky.

Auto se dočkalo oproti předchozímu modelu pár kosmetických změn v exteriéru i v kabině. Tam najdete čalounění Alcantarou, sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou a jednoduchý přístrojový štít s klasickými ručičkovými budíky. Základní cena vozu bude v přepočtu 2,2 milionu korun, řeč je ale o částce bez daně.