Hyundai a luxus? Nový Genesis předvádí, že i Korejci ho umí

Přestože jde o modernizaci, z hlediska designu nezůstal kámen na kameni.

27.11.2018 Jiří Švamberk
Zdroj: Genesis

Jen málokdy se stává, že modernizace v polovině životního cyklu, tzv. facelift, sahá dál, než jen k novým předním světlometům, pozměněným nárazníkům, jiné grafice zadních světel a novým čalouněním sedadel. Luxusní divize Hyundai Motors je výjimka potvrzující pravidlo.

Při pohledu na oficiální fotky z představení faceliftovaného Genesis G90 se nelze ubránit dojmu, že se jedná o zcela nový automobil. Nicméně pod výrazně přepracovaný kabátem se nachází model, který v roce 2015 začal s výrobních linek sjíždět jako Hyundai Genesis.

Předchozí Hyundai Genesis byl sám o sobě velmi pohledným vozem, který nabízel odpovídající alternativu k prémiovým vozům německé trojice, ovšem s výrazně nižší cenovkou. Novinka je ale designově úplně někde jinde. Zcela nový je úplně celý předek vozu, kde se změnil tvar masky chladiče, nasávacích otvorů, LED přední světlomety jsou také úplně jiné. Stejná není ani kapota.

Ještě větší změny se odehrály v zadní části vozu, kde nový Genesis G90 nemá s předchozím modelem společného vůbec nic. Zadní lampy táhnoucí se přes celou záď jsou momentálně v kurzu, jak ostatně dokazuje i nové G90.

Pokud bychom měli vyjmenovávat všechny detaily, které se oproti předchozí variantě změnily, případně přesunuly jinam, byl by to článek na dlouhé čtení. Zmíním však ještě směrové ukazatele v blatnících a nikoliv ve zpětných zrcátcích, případně černé koncovky výfuku.

Interiér už není taková revoluce, jako exteriér. Uvnitř vozu výrobce aplikoval klasický facelift, tedy modernizace drobností, nové čalounění a modernizované asistenční systémy s novými funkcemi.

Co se motorizací týče, jde o stále stejné pohonné jednotky, přičemž potěší především dvojice atmosféricky plněných motorů – 3,8 V6 a 5,0 V8. Ty doplňuje dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec 3,3, který známe z modelu Kia Stinger. Zda však bude mít stejných 365 koní, není známo, protože technické údaje ještě nebyly zveřejněny.

Na korejskou novinku se můžete detailně podívat v naší galerii.

27.11.2018 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×