Právě před sto lety - v roce 1921 představil Karl Maybach se svým otcem Wilhelmem model Maybach 22/70. Stalo se tak na berlínském autosalonu.

Na vůz, který se začíná prodávat sto let poté, se můžete podívat do naší fotogalerie.

Už tehdy to byl výjimečný vůz, například jako vůbec první německý vůz měl brzdy na všech kolech a jeho šestiválcový vůz byl spojený s planetovou převodovkou, což umožňovalo na jeden převodový stupeň dosáhnout jakoukoli rychlost. Současně měl již tehdy naprosto přepychový interiér.

Wilhelm Maybach byl společníkem Gottlieba Daimlera. Ve své době byl také vynikajícím konstruktérem. Například vymyslel rychloběžný stacionární motor; originální řemenový pohon; motor „Phoenix“; chladič s voštinovou strukturou; a v neposlední řadě byl konstruktérem prvního Mercedesu.

Maybach 22/70 W3 z roku 1921Maybach 22/70 W3 z roku 1921Zdroj: Mercedes-Benz

Když v roce 1909 zakládal společnost Maybach Motorenbau GMBH, byl jeho společníkem hrabě Zeppelin.

Jeho syn Karl byl od roku 1919 více než dvě desetiletí konstruktérem vozidel Maybach. Mimo jiné stál v roce 1929 u zrodu vozu Maybach 12, což byl první německý automobil poháněný dvanáctiválcovým agregátem. Zažil také okamžik, když v roce 1941 Maybach musel ukončit výrobu osobních automobilů.

Tu pak po dlouhých desetiletích obnovil koncern Daimler, který převzal společnost Maybach Motorenbau GmbH v roce 1961. V roce 2002 zahájil novou éru modelem Maybach 62. Ke stoletému výročí odhalila značka Mercedes-Maybach dva nové modely: Třídu S a model GLS, který stanovuje nejvyšší měřítka v segmentu SUV.

Již se také chystá první elektromobil.

Zatím je ovšem v nabídce nejnovější verze vozu Mercedes-Maybach třídy S.  České republice, stejně jako v Německu, se Mercedes-Maybach Třídy S dodává se dvěma variantami pohonu. Tou levnější s cenou od 4 225 320 Kč je S 580 4MATIC. Pohonným agregátem je osmiválec, jehož výkon 503 koňských sil se přenáší na všechna čtyři kola. Z nuly na stokilometrovou rychlost vůz zrychluje během 4,8 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 kilometrů v hodině.

Ticho jako v jeskyni

Stejným tempem můžete cestovat také ve verzi se šestilitrovým dvanáctiválcem, která je označena S 680 4Matic. Výkon již narostl na 612 koňských sil a čas na zrychlení 0-100 km/hod se snízil na pouhé 4,5 sekundy.

Oproti Mercedesu třídy S má Maybach samozřejmě ještě řadu vylepšení. Například je tišší díky aktivní kompenzaci jízdního hluku. Systém minimalizuje nežádoucí nízkofrekvenční zvuky pomocí zvukových vln v opačné fázi, podobně jako je tomu u sluchátek s potlačováním hluku. Aktivní kompenzace jízdního hluku je funkcí audiosystému Burmester® High-End 4D Surround Sound.

Revoluční technologie světlometů Digital Light (pro Českou republiku součástí standardní výbavy) umožňuje zcela nové funkce, například promítání pomocného značení nebo výstražných symbolů na vozovku.

Interiérový asistent MBUX vzadu (pro Českou republiku součástí standardní výbavy) dokáže rozpoznávat cestující na zadních sedadlech, a podle toho vydá pokyn k automatickému vysunutí opěrek hlavy. Intuitivními pohyby ruky lze navíc ovládat zadní sluneční roletu v panoramatickém posuvném střešním okně. 

Sada pro šampaňské, která je pro Českou republiku součástí sady First Class, obsahuje na míru vyrobenou vložku do odkládací schránky a dva optimalizované držáky na středové konzole. Ty udrží číše bezpečně na svém místě i za jízdy.

Ve výbavě pak může být například na přání dodávané dvoubarevné lakování karosérie (cena 393 250 Kč) s jemnou dělicí linkou. 

Také lze objednat elektricky ovládané komfortní zadní dveře (42 471 Kč), které se při aktivaci samočinně otevřou nebo zavřou bez vynaložení síly dokonce i ve svahu.  V kombinaci s interiérovým asistentem MBUX vzadu lze zavírání automatických komfortních dveří spustit nebo zastavit dokonce pouhým pohybem ruky.

Mezi další zajímavé příplatkové prvky patří také natáčecí zadní náprava (40 898 Kč).