Jelikož Mazda ke zprávě o modernizaci MX-5 přidává jen dvojici nevýrazných fotografií, ihned lze vycítit, že se vylepšovalo hlavně pod kapotou a v rámci dostupné výbavy. Po stránce designu tak vidíme maximálně nově volitelnou, hnědě zbarvenou plátěnou střechu a standardně 16- i 17palcová kola v ještě tmavším šedém laku.

Benzinová atmosférická patnáctistovka i větší dvoulitr pod kapotou se dočkaly vyladění kvůli novým procedurám měření emisí, ale hlavně, u dvoulitrové jednotky došlo rovněž k navýšení výkonu a posunutí omezovače z 6800 ot/min na 7500 ot/min.

Mazda CX-5.
TEST: Mazda CX-5 s 2,5litrovým čtyřválcem je SUV pro řidiče, které baví řídit

Původních 160 koní (118 kW) a 200 Nm točivého momentu je tak u dvoulitru minulostí a nyní nabídne 184 koní (135 kW) a 205 Nm. Mazda však zatím neuvádí, o kolik tato změna vylepšila akceleraci či maximální rychlost MX-5.

Slabší patnáctistovka tedy nejspíš zůstává na dřívějších 131 koních (96 kW) a 150 Nm, ačkoliv u obou motorů se prý zlepšila odezva na pedál plynu.

Nově se pak v nabídce výbavy objevuje technologie rozpoznávání značek, sledování únavy řidiče a zadní parkovací kamera. Nechybí ani systém automatického brzdění v případě možné nehody s vozidly či chodci.

Mazda MX-3.
Mazda vyráběla jednu z nejmenších V6 na světě. Vynikala i poctivou konstrukcí

Dřívější zmínky o možnosti podélného nastavení volantu a absenci zastaralého CD přehrávače sice Mazda ve své tiskové zprávě nezmiňuje, ale nedivili bychom se, kdyby i na tyto novinky došlo.

Technická modernizace se každopádně projevuje jak u klasického roadsteru, tak elegantnější „targy“ RF. V Evropě bude vylepšená MX-5 k dostání od letošního srpna.