O elektrické budoucnosti a dalších podrobnostech se magazínu Motor1 rozpovídal na autosalonu v Pekingu marketingový ředitel McLarenu Jolyon Nash. Testovaný prototyp jejich možného elektrického modelu podle něj zatím ukázal, že samotná technologie ještě není pro supersporty se značkou McLaren dostatečně schopná.

Automobilka si přitom stanovila cíl nabízet do roku 2022 padesát procent svých vozů s určitým typem hybridního pohonu. Pro plně elektrické vozidlo jsou ale požadavky Mclarenu stále příliš vysoké. Hlavním problémem je výdrž baterií.

„Se současnou technologií baterií jsme na mrtvém bodě – musíme se totiž rozhodovat mezi energií spotřebovanou pro točivý moment a maximální rychlost, nebo energií určenou pro dostatečný dojezd na jedno nabití, čímž vznikají kompromisy vůči celkovým schopnostem,“ okomentoval situaci Nash.

„Velké procento našich zákazníků využívá svá auta na okruhu a chtějí na něm strávit v průměru 35 minut jízdy v plném tempu, než opět zastaví v boxech a natankují. Pokud bychom tedy nabízeli elektromobil, musel by splňovat právě tyto požadavky,“ dodal.

Inženýři McLarenu navíc provedli výpočty, u nichž se snažili čistě s elektrickým pohonem dojít k podobným vlastnostem, jako dnes nabízí model Senna. Výsledkem bylo, že dostatečně schopné elektrické motory a baterie by navýšily hmotnost takového vozu na rovné 2 tuny. Což je podle Nashe pro supersport od McLarenu nepřijatelné.

Nakonec marketingový ředitel opět potvrdil, že dokud jsou akcionáři McLarenu spokojeni se ziskem z prodejů supersportů, automobilka neplánuje uvést do modelové řady vůz kategorie SUV.

Za úspěchem značky prý také stojí čistá orientace na sportovní/supersportovní modely s nízkou hmotností a motorem uprostřed. Klíčovou vlastností McLarenů mají být rovněž řidičské zážitky za volantem, čímž se zavalité SUV do nabídky prostě nehodí.