Mercedes-AMG představil vrcholnou podobu nové třídy G. Má 585 koní
Nová třída G vypadá skoro stejně jako její předchůdce. To už víme. Ale svým způsobem pořád stejná je i vrcholná AMG varianta G 63, která má sice menší motor, ale také více výkonu.
Zbrusu nová vlajková loď třídy G se pyšní bi-turbo osmiválcem o objemu čtyř litrů. To je ten samý motor, jaký jsme měli tu čest poprvé poznat ve sportovním kupé AMG GT. Oproti němu je ale „géčko“ naladěno na vyšší točivý moment, takže vládne krouťákem 850 Nm.
Výkon se ustálil na hodnotě 585 koní (430 kW), takže se ani není čemu divit, že terénní krabice pádí z nuly na sto za 4,5 sekundy a dosahuje elektronicky omezené maximálky 240 km/h. Tedy alespoň v případě, že máte patřičný příplatkový paket. Bez něj je rychlost stažená na 220 km/h.
Svůj neodmyslitelný podíl na zrychlení má samozřejmě devítistupňová automatická převodovka a také chytrý pohon všech kol. Ten podle aktuální situace mění rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, ačkoliv v běžných situacích preferuje zadní kola, na která posílá 60 % síly.
Nezapomnělo se ani na terén, takže G 63 disponuje uzávěrkami diferenciálů a samozřejmě i terénní redukcí. Uzpůsobeny jsou i adaptivní tlumiče, vybavené několika různými módy do terénu a na silnici. Trochu na ráně budou v terénu koncovky výfuku, čnící do boků, ale ty na druhou stranu skvěle vypadají a navíc umí ladit hlasitost pomocí aktivních klapek.
Navenek přibylo nejvýkonnější třídě G několik nezbytných označení, velkých průduchů a dalších připomínek, že se jedná o špičkový model v řadě. Uvnitř se potom objevuje nový AMG volant a celá řada prvků, známá ze standardních modelů. Samozřejmě nechybí třeba obří displeje na vrchní části palubky, poskládané do jednoho celku.
Premiéra novinky od AMG je naplánována na ženevský autosalon a do prodeje jde G 63 před koncem letošního roku. Cena zůstává zatím neznámá.
Další články

Vystřídají módu vozů SUV stylové pick-upy? Možný směr naznačuje…
Automobilka Hyundai ukázala produkční verzi vozu, který vychází z již šest let starého koncepčního automobilu.

Škoda dokončuje testy nové Fabie. Odhalí ji 4. května
Květen bude pro mladoboleslavskou automobilku důležitým měsícem. Začne také oficiální prodej elektromobilu…

Mercedes EQS je elektromobil s rekordy: Nejdelší dojezd, aerodynamika…
Verze s největší baterií zvládne na jedno nabití ujet 770 kilometrů podle měření v cyklu WLTP.

Nový Seat Arona si vzal něco ze Škody Yeti. Modernější je teď také…
Španělská značka Seat představila naráz hned dva své modely, které podstoupily omlazovací kúru.

Audi už má více elektromobilů než Tesla. Nyní přibyly dvě verze Q4 e…
Automobilka Audi v Mnichově představila své další dva elektromobily. Oba mají na počátku svého jména označení…

Renault začal nabízet svoji "stylovku" V základní ceně je Arkana…
Až do doby příchodu reinkarnovaného Renaultu 5 bude Arkana hrát roli nejstylovějšího modelu této francouzské…

Škoda Kodiaq dostala na dva roky novou tvář. A verze RS teď vyžaduje…
Automobilka Škoda představila novou vizáž svého největšího SUV. Verze plug-in s označením iV se oproti…

Hyundai se dere do sféry vozů VW Multivan a Mercedes V. Má Stariu
Jak v užitkové verzi, do které bude možné naložit tři europalety, tak také v "byznys" úpravě bude Hyundai…

Toto je nástupce oblíbeného Citroënu C5. Dostal navíc písmeno X
Citroën představil svoji novou vlajkovou loď. Model C5X je určitým křížencem mezi automobily s karosérií…
