Čtyři roky od doby, kdy Mercedes-Benz začal nabízet model All-Terrain ve Třídě E, přichází značka ze Stuttgartu s dalším podobně orientovaným vozem. Je ale menší.

Můžete se na něj podívat do naší fotogalerie.

Podvozek kombi ve variantě All-Terain je zvýšený o 40 milimetrů. Schopnosti projet nezpevněným terénem zvyšuje také pohon všech kol a dva terénní jízdní režimy. Označeny jsou offroad a offroad +. Po jejich zapnutí se adekvátně přizpůsobí režim motoru, převodovky, pohonu všech kol i elektronické stabilizace.

Od běžného kombi třídy C se vůz odlišuje specifickou maskou chladiče, má speciální nárazníky, náznaky ochranných panelů pod předním a zadním nárazníkem tmavě šedé matné lemy kol. V důsledku toho je auto o 21 milimetrů širší a měří tedy 1841 milimetrů. Délka se zvětšila jen nepatrně (o čtyři milimetry na 4755 těchto délkových jednotek).

Ve standardním provedení vůz jezdí na sedmnáctipalcových kolech, za příplatek můžou být osmnáctipalcové nebo dokonce devatenáctipalcové. 

Kufr se nezměnil a je tedy do něho možné naložit předměty s objemem 490 litrů. Zvětšit ho lze také postupným sklápěním zadních opěradel v poměru 40:20:40.

Vnitřní výbava vychází z verze Avantgarde. Ta obsahuje třeba rovněž střešní nosiče z leštěného hliníku. Uvnitř se na displeji zobrazují mimo jiné také informace o stoupání, sklonu nebo úhlu natočení volantu. Současně má řidič přehled o zeměpisných souřadnicích a díky kompasu ví, na jakou světovou stranu směřuje.

Světla napoví řidiči

Chytré světlomety umí promítat vodicící linie, symboly a animace. Například při průjezdu úsekem s prací na silnici promítá Digital Light  dvě vodicí linie, které reprezentují šířku vozidla. Řidič se tak může na zúžené vozovce lépe orientovat. Inteligentnítechnika upozorňuje funkcí bodového osvětlení na chodce v nebezpečné zóně a promítáním směrových bodů činí jejich polohu zřetelnou. Pokud řidič vjede na dálničním nájezdu nebo v jednosměrné ulici do protisměru,upozorní ho výstražný symbol. Stejný výstražný symbol se objeví i před vjetím do křižovatky na červenou nebo při nezastavení vyžadovaném značkou „Stop, dej přednost v jízdě“.

Vůz umožňuje tažení přívěsu s hmotností až 1800 kilogramů. V takovém případě lze využít také třeba asistent pro jízdu s přívěsem a samozřejmě kamerový systém, který zobrazuje okolí vozu v úhlu 360 stupňů.

Více trakce a jízdní stability i na náročném povrchu zajišťuje pro verzi All-Terrain standardně dodávaný pohonvšech kol 4MATIC. Až 45 procent hnací síly je přenášeno na přední nápravu a až 55 procent na zadní nápravu.

All-Terrain se dodává ve spojení s jedním zážehovým nebo jedním vznětovým motorem. V případě motoru na benzin se jedná o nový čtyřválec (M 254) s integrovaným reverzním alternátorem ISG (Integrated StarterGenerator) druhé generace.

Jeho elektrická část dokáže krátkodobě zvýšit výkon spalovacího motoru až o 15 kW.Zážehový motor je velmi hospodárný díky rekuperaci a možnosti setrvačné jízdy s vypnutým motorem.Mercedes-Benz u motoru M 254 poprvé kombinuje v jednom agregátu všechny inovace modulární rodinyčtyřválcových a šestiválcových zážehových a vznětových motorů.

Mezi ně patří povrchová úprava pracovních ploch válců NANOSLIDE®, honování válců CONICSHAPE®(honování do kuželového tvaru) a přímo na motoru umístěný systém dodatečného čištění výfukových plynů. Novinkou je segmentové turbodmychadlo s propojeným prouděním, které zdokonaluje technologii se dvěma přívodnými kanály (Twin Scroll) pro ještě spontánnější reakce systému přeplňování.

Také vznětová varianta disponuje částečně hybridním pohonem. Její čtyřválec (OM 654 M) využívá integrovaný reverzní alternátor ISG (Integrated Starter-Generator) druhé generace a dílčí elektrickou síť s napětím 48 V Také vznětová verze může rekuperovat a přecházet do režimu setrvačné jízdy s vypnutým motorem.