Luxusní automobily vyrábí Mercedes-Benz již přes stovku let. Od roku 1972 se pak datuje historie modelu, který má označení Třída S. Nová generace na délku, v porovnání s končícím provedením, narostla o 54 milimetrů a měří tak 5179 milimetrů. Prodloužená verze, kterou podle statistik volí devět z deseti kupujících třídy S, dostane rozvor prodloužený o 110 milimetrů.

Vůz se bude opět nabízet s tradičním pohonem zadních kol, případně s pohonem všech kol. Pod kapotou se ocitnou v první fázi dodávek šestiválcové agregáty. Všechny mají objem tři litry. Dva z nich spalují benzin, tři naftu. Výkony se pohybují od 286 koňských sil do 435 (v případě verze S 500).

Později budou k mání ještě výkonnější verze, včetně těch od AMG, a rovněž plug-in hybrid. Jeho dojezd čistě na elektřinu má být sto kilometrů, tudíž v protokolu o spotřebě na sto kilometrů bude mít přes přítomnost druhého- spalovacího motoru pod kapotou hodnotu 0. Aktuální ceník začíná na sumě 2 536150 Kč v případě verze S 350d.

Vůz dostává novou generaci multimediálního systému MBUX, díky níž si půjde s autem skutečně plnohodotně povídat a dozvědět se třeba odpovědi na encyklopedické dotazy. Mluvit s ním půjde i ze zadních sedaček. Nový je také velký head-up displej zobrazující naváděcí šipky třeba na právě projížděném kruhovém objezdu a další vymoženosti. O nich samozřejmě budu podrobněji informovat v okamžiku, kdy vůz během příštích týdnů podrobíme testu.

Nyní tedy alespoň některé zajímavosti, které tento model odlišují od jiných osobních vozů:

1) Poprvé se vůz nabídne se systémem natáčení zadních kol: Ty až o 1,9 metru zmenší řízení zadních kol průměr otáčení v porovnání s modelem bez tohoto systému. Maximální úhel natočení zadních kol dosahuje 10°.

2)Audiosystém Burmester® High-End 4D Surround Sound zahrnuje 30 reproduktorů a osm nízkofrekvenčních převodníků.

3) K maximálně komfortnímu sezení na sedadle spolujezdce dopomáhá až 19 elektromotorů (8 pro nastavování polohy, 4 pro masážní funkci a 5 pro ventilaci, jeden pro bederní opěrku a jeden pro změnu polohy monitoru na zadní straně opěradla).

4)Objem zavazadlového prostoru vzrostl v porovnání s předchůdcem o 20 litrů na až 550 litrů.

5)Třída S patří se součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx od 0,221 mezi vozidla s absolutně nejlepší aerodynamikou.

6) Podvozek E-active body Control dokáže během několika desetin sekundy zdvihnout karoserii až o 8 centimetrů před hrozícím bočním nárazem. Jedná se o novou funkci systému. Podobnou funkci má ale třeba také Audi A8.

7)Teplotu a proudění vzduchu v interiéru reguluje 17 krokových motorů systému Thermotronic. Čtyřzónová klimatizace má dokonce 20 krokových motorů. Tyto elektromotory ovládají vzduchové klapky.

8)Zadní cestující může v případě vážné nehody ochránit zadní airbag. Tato trubkovitá struktura nového zadního airbagu má objem 16 litrů. Celkový objem naplněného airbagu dosahuje až 70 litrů.

9)1000krát za sekundu analyzují řídicí jednotky podvozku E-active body control jízdní situaci a podle ní přizpůsobují nastavení podvozku.

10)Ve Třídě S se používají komponenty s celkovou hmotností více než 98 kg vyrobené z materiálů, které šetří přírodní zdroje. Počet dílů s obsahem recyklovaných materiálů je 120 – to je více než dvojnásobek v porovnání s předchůdcem. Dalších téměř 40 kg pochází z obnovitelných zdrojů.