Z venku je modernizace evidentní zejména v oblasti masky chladiče, která nyní zasahuje hluboko do přední nárazníku a je lemována chromovým proužkem. Mini nabízí hned dvě provedení, a to v závislosti na zvolené motorizaci. Vodorovné lamely jsou standard, verze S a SD dostanou šestiúhelníkovou výplň. Mini také nabízí tři zcela nové barvy karoserie – metalízy červená Indian Summer Red, zelená British Racing Green a černá Enigmatic Black.

Třeba brožura Kodiaqu ukazuje akční scénu z Jurského parku
Jak se prodávají vozy Škoda v Číně? Značka přijde dráž než samotné auto

Přestože se Mini považuje za výrobce prémiových automobilů, základní Clubman nemá ani xenonové světlomety, ale přepracované halogeny. Volitelně lze pořídit LED světlomety, a to i s adaptivní funkcí. Nové jsou také mlhovky umístěné ve světlech pro denní svícení, ovšem ty jsou za příplatek. Zadní partie Clubmanu se kromě světel nezměnily. Lampy jsou nyní LED a na přání mohou mít grafiku britské vlajky Uninon Jack.
 
Jediná velká změna technického rázu je o 10 mm nižší sportovní podvozek a dvoustupňové adaptivní tlumiče.

Uvnitř jsou nové pouze varianty čalounění, jinak zůstává vše při starém. Standardem je 6,5palcový středový displej, volitelně lze objednat 8,8palcový.
 
Co se motorizací týče, vše zůstává při starém. Mini Clubman pohánějí dvě varianty zážehového tříválcového motoru 1,5 a 190koňový čtyřválcový dvoulitr. Ostré provedení JCW dorazí později. U vznětových motorů je situace obrácená. Zákazníci mohou volit tříválcovou „patnáctku“ s 115 koňmi nebo 140/190koňovu verzi oblíbeného čtyřválcového dvoulitru.
 
Nejsilnější motorizace mohou být vybaveny volitelným pohonem všech kol ALL4.