O vozy s plug-in hybridním pohonem je v Evropě čím dál větší zájem. Prodávají se dokonce lépe, než "čisté" elektromobily, což platí také o našem trhu. Mitsubishi tuto techniku "umí", o čemž svědčí také úspěch vozu Outlander PHEV. Ten se dokonce dokázal dostat na pozici nejprodávanějšího "plug-in hybridu" na evropském trhu.

Nyní se stejným pohonem začíná prodávat modernizovaný vůz Eclipse Cross, který po ukončení produkce Outlanderu vlastně přebere roli vlajkové lodi značky v Evropě. Už ho lze mít jen ve verzi PHEV, tedy právě jako plug-in hybrid.

Prohlédnout si ho můžete v naší fotogalerii

Oproti jiným plug-in hybridních vozů, jejichž nabídka je v současnosti velice široká, má Mitsubishi Eclipse Cross řadu unikátních vlastností. Například lze jeho baterii s kapacitou 13,8 kWh nabíjet prostřednictvím konektoru ChaDeMo také u stojanů rychlodobíječek. Už po 25 minutách budete mít nabito na 80 procent a můžete další desítky kilometrů absolovovat opět jen s využitím elektrického pohonu. Tuto schopnost už kromě vozů Mitsubishi mají jen modely značky Mercedes-Benz.

Navíc lze auto připojit k domácí rozvodné síti a lze ho tak využít například při výpadku dodávky elektřiny jako velkou powerbanku. Stejně jak při výletu do přírody můžete připojit ke klasické 230 Voltové zásuvce umístěné v kufru například ledničku, audiosoustavu nebo elektrické nářadí. Tuto zásuvku lze využít pro spotřebiče s až 1,5 kW příkonem.

Při faceliftu se natáhl…

Při faceliftu konstruktéři vůz o čtrnáct centimetrů natáhli, z čehož teď profituje objem zavazadlového prostou. Ten už má na vůz s délkou 4545 milimetrů solidní objem 471 litrů. Změnil se také interiér. Na středové konzole už není touchpad. Jeho roli přebral dotykový displej.

Všechny nabízení verze Eclipse Cross mají pohon všech kol. To díky spojení spalovacího zážehového čtyřválce 2,4 l s dvěma elektromotory. Dohromady můžou poskytnout výkon 188 koňských sil. Benzinový motor může sice v určitých situacích pohánět také přímo kola, je však konstruován tak, aby vždy pracoval v optimálních otáčkách a když už se musí spustit, aby raději fungoval jako generátor pro výrobu elektřiny.

V základní verzi činí aktuální česká cenovka tohoto vozu 949 950 Kč. Ve výbavě je například rovněž parkovací kamera, audiosystém s dotykovou obrazovkou, osmáctipalcová kola z lehké slitiny, kožený volant, vyhřívané přední sedačky, automatická dvouzónová klimatizace a elektrické ovládání všech okének.

V nejvyšší výbavě (1 179 950 Kč) je pak zahrnuto například také panoramatické střešní okno, adaptivní tempomat, navigace i head-up displej.

Zajímavou nabídkou může být variant a Charge Edition. Ta stojí 1 139 950 Kč a kromě třeba kamerového systému pro sledování okolí vozu v úhlu 360 stupňů k ní prodejce přidá kartu pro dobíjení na veřejných stanicích. Má vystačit přibližně na stonásobné dobití.