Mitsubishi Outlander je dlouhodobě jedním z nejprodávanějších vozů s pohonem typu plug-in hybrid na evropském trhu a má dokonce i unikátní schopnost rychlodobíjení. Přesto jeho prodej brzy skončí. Japonská značka se třemi diamanty totiž vloni oznámila, že se z Evropy začíná stahovat a nové modely zde již uvádět nebude.

Novou generaci i se všemi detaily v interiéru si můžete prohlédnout v naší fotogalerii.

Tedy ani novou generaci tohoto sportovně-užitkového modelu, která se právě představila ve verzi pro severní Ameriku. Ze zveřejněných informací o novince je zřejmé, že řadu technických řešení sdílí s modelem Nissan Rogue. Ani ten se v Evropě v současnosti nenabízí.

Díky tomu může mít nyní auto tři řady sedaček a převážet tak až sedm lidí. Design vychází z dva roky starého konceptu, který Mitsubishi přivezlo na dosud poslední konaný ženevský autosalon.

To znamená, že po stranách přídě najdeme stylizovaná písmena C. Maska chladiče vyznívá velmi agresivně. Z bočního profilu se jedná o typické SUV, záď je pak poměrně umírněná.

Uvnitř je hlavní novinkou použití displeje infotainmentu s úhlopříčkou až 12,3 palce. Pod kapotu konstruktéři nechali umístit přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem 2,5 litru. Ten je propojen s bezestupňovou automatickou převodovkou. Točivý moment se přenáší na všechna čtyři kola. Pohonná jednotka má výkon 181 koňských sil a nejvyšší točivý moment je ohoddnocen na 245 Newtonmetrů.

Praktický pro rodinné využívání

Cestující by měli ocenit vnější vnitřní prostor, čehož se dosáhlo zvětšením rozvoru. Ten z minulé generace se protáhl o přibližně 3,5 centimetru na současných 270,5 centimetru.

Výhodou je také velká variabilita. Sedačky třetí řady se dají kompletně sklopit do podlahy, opěradlo ve druhé řadě je děleno v poměru 40:20:40.

Jelikož je současný Outlander již skutečně poněkud postarší, není divu, že do výbavy novinky přibylo velké množství komfortních a bezpečnostních elektronických asistentů. Například lze zmínit systém pro čtení dopravních značek, varování před vozy nacházejícími se v takzvaném mrtvém úhlu nebo adaptivní tempomat se schopností rozjíždět a zastavovat vozidlo v pomalu se pohybujícím hustém provozu.