Suzuki Swift konečně na českém trhu: Hodně zábavy za necelého půl miliónu

Malý sportovně laděný vůz přijíždí již ve třetí generaci.

7.1.2019 Jiří Švamberk
Suzuki Swift Sport 2018
Zdroj: Suzuki

Třetí generace modelu Swift Sport, který vždy platil za mimořádně schopný, sportovně laděný automobil, konečně dorazila také na náš trh. Oproti předchůdci se vyznačuje nižší hmotností, vylepšeným podvozkem, a především výrazně silnějším motorem, přestože si rozhodně nemyslíme, že dříve nabízená atmosférická „šestnáctka“ výkon postrádala.

Swift Sport od ostatních modelů bezpečně poznáte podle specificky tvarovaného designu masky chladiče a předního nárazníku, aerodynamického spoileru pod nárazníkem, nástavců prahů, zadního difuzoru a střešního křídla. Sportovní vzhled podtrhují leštěná 17palcová kola z lehké slitiny a dvě koncovky výfuku.

Nové generaci se podařilo shodit výrazných 80 kg a její pohotovostní hmotnost se nyní vešla pod hranici jedné tuny, což ve spojení se 103kW zážehovým motorem 1,4 BOOSTERJET znamená vynikající poměr hmotnost/výkon. Tato přeplňovaná jednotka sice nabízí téměř shodný výkon, jako předchozí 1,6, ovšem točivý moment, vrcholící hodnotou 230 Nm při 2500 – 3500 ot/min, je o slibných 80 Nm vyšší (nárůst o 44 %).

Vyšší výkony si žádají také výrazné úpravy podvozku. Nový Swift Sport je postaven na platformě HEARTECT, platformě nové generace, která vozům Suzuki přináší vynikající vlastnosti dané nízkou hmotností a velkou tuhostí.

Suzuki Swift Sport 2018

Rozvor náprav je o 20 mm delší než u předchozí generace Swiftu Sport, rozchod kol je za účelem zlepšení stability v přímém směru na přední i zadní nápravě širší o celých 40 mm. V souladu s důrazem na sportovní výkony a radost z řízení je nový Swift Sport také o 15 mm nižší a o 40 mm širší.

Díky optimalizovanému krytu pod motorem, aerodynamickým prvkům na podlaze a dalším detailům má nový Swift Sport o 10 % nižší součinitel odporu vzduchu než předchozí generace.

Převodovkou je 6stupňový manuál, který výrobce převzal z předchozí generace a dále optimalizoval. Tento krok maximálně vítáme, protože předchozí skříň byla nejen přesná, ale také dlouhodobě snesla hrubší zacházení, kterému se při ostré jízdě prostě nevyhnete.

Kromě skvělých jízdních vlastností se majitelé mohou těšit na celou plejádu asistenčních a bezpečnostních systémů. Mimo jiné na pokročilý systém sledování provozu, který kombinuje monokulární kameru a laserový senzor, asistent nouzového brzdění Dual Sensor Brake Support (DSBS), varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, systém sledování únavy řidiče, asistent dálkových světel nebo adaptivní tempomat.

Prodeje začínají 7. ledna za částku 479 900 Kč.

7.1.2019 Jiří Švamberk
DRŽTE S NÁMI TEMPO PŘIHLASTE SE ×