Celkem 503 koňských sil, což je o 59 těchto jednotek větší příděl motorové sily nabídne zájemcům nová generace vozu BMW M4 Competition Convertible xDrive. Přeloženo do češtiny - jedná se o kabriolet odvozený od nového kupé M4. Pod kapotou se nachází třílitrový přeplňovaný řadový šestiválec, který je nutně propojen s osmistupňovou automatickou převodovkou. Točivý moment se pak přenáší na všechna čtyři kola.

Na tento vůz a další čtyři superstroje se můžete podívat do naší fotogalerie.

Vůz zrychluje z nuly na stovku během 3,6 sekundy. Maximální rychlost může být na přání "odemčena" až na 280 kilometrů v hodině. Ve výbavě může být prakticky všechno myslitelné. Počínaje karbonovými sportovními sedačkami, přes head-up displej až po velký balík elektronických asistenčních systémů.

Cenovka tohoto nejnovějšího BMW není úplně nízká, ale v porovnání s následujícími vozy jde téměř o drobné. Možná dokonce aktuálně nejdražšími vozy světa se totiž stanou tři exempláře vozu Rolls-Royce Boat Tail. Spekuluje se o cenovce blížící se v přepočtu půl miliardě českých korun. Jedná se totiž na zakázku postavené vozy, které tvarem svých zádí připomínají jachty. Ovšem i přídě jsou oproti jiným Rollsům jiné. Prý obsahují 1813 originálních dílů.

Auto pohání dvojnásobně přeplňovaný dvanáctiválec s objemem 6,75 litru. Ve výbavě specificky se otevírající zádě, jsou dvě ledničky, karbonové stoličky a výsuvný slunečník.

Agressor má 2200 koní!!!

Třetím vozem v našem rychlém přehledu je nová verze závodního speciálu Lamborghini. Model Huracán Super Trofeo EVO 2 má přepracovanou aerodynamiku, větší brzdy, vylepšené chlazení a je částečně vyrobený z jiných materiálů. Konkrétně plastové díly nahradil kompozit.

I nadále však auto pohání pětilitrový desetiválec s výkonem 620 koňských sil. Je spojený s šestistupňovou sekvenční převodovkou, která výkon posílá na zadní kola.

Jestliže je toto Lamborghini rychlé, pak nové verze vytvořené malou americkou automobilkou Shelby SuperCars. Její model SSC Tuatara se chlubí titulem nejrychlejší vůz světa. Nové dvě speciální verze Striker a Aggressor pak mají zaujmout ještě specifičtěji orientované klienty. Zatímco Striker (v naši fotogalerii je to ten modrý vůz), má díky zvýšenému příplatku zajistit lepší řidičské zážitky na veřejných komunikacích, Agressor, který disponuje až absurdním výkonem 2200 koňských sil, už je určený výhradně na závodní dráhu.

Tuatary Striker vznikne pouze sto kusů, Aggressorů pak dokonce pouhých deset. Ceny zatím výrobce neuvedl, ale vzhledem k tomu, že již "základní" SSC Tuatara přijde v přepočtu na zhruba 38 miliónů korun, tak levné určitě nebudou.

Posledním vozem v našem přehledu je "konečně" SUV. Bentley Bentayga S je jakýmsi mezistupněm mezi základním provedením tohoto luxusního SUV, ale se stejným osmiválcem, jaký má "běžná" Bentayga, nenabídne takovou dynamiku jako dvanáctiválcová Bentayga Speed.

Řidič tak může využívat čtyřlitrový přeplňovaný agregát, který má výkon 550 koní a umožňuje zrychlení 0-100 během 4,5 sekundy a dosažení rychlosti až 290 kilometrů v hodině. Silnou zbraní verze "S" má však být upravený podvozek. Mimo dalších věcí je vybaven Bentley Dynamic Ride, který umí vyrovnávat boční síly v zatáčkách. Nový je také výfukový systém a na volič jízdních režimů přibyl ten s označením Sport. Zajistí lepší odezvu motoru a přitvrdí tlumiče.