Tři malé městské vozy a jedno SUV. Takové automobily s čistě elektrickým pohonem právě vstupují na tuzemský trh. Dva vozí na svých karosériích znaky značky Peugeot, jeden je označen tradičním bleskem Opelu a třetí písmenem H náležejícím Hondě. Prohlédnout si je můžete v galerii u článku.

Právě tato automobilka se rozhodla zkonstruovat speciální elektrický vůz, zbývající modely jsou jen dalšími verzemi vozů, které se nabízejí také s konvenčními typy pohonů.

Jejich ceny začínají na úrovni 739 900 Kč. Za tuto částku lze pořídit elektrickou verzi Opelu Corsa. Tento automobil pohání elektromotor s výkonem 100 kW. Ve svých útrobách má zabudovanou baterii, která má kapacitu 50 kWh a vystačí na ujetí 337 kilometrů v měřícím režimu WLTP.

Ve výbavě je sice automatická klimatizace, audiosystém a sada bezpečnostních asistentů, ale například za vyhřívání sedaček, výkonnější palubní nabíječku i kola z lehkých slitin se musí připlácet.

Technicky prakticky identický je Peugeot e-208. Jen dojezd má oproti Opelu Corsa e má o tři kilometry delší (340 kilometrů). Připlácet se sice nemusí za LED světla, parkovací čidla i s parkovací kamerou, palubní nabíječku s výkonem 11 kW), ale vstupní cena je zase vyšší. Konkrétně budou dealeři Peugeotu v Česku za tento vůz požadovat přinejmenším 810 000 Kč.

Honda je na krátké vzdálenosti

Nejmenší rozměry z těchto městských aut má stylová Honda e. Stejně tak na jedno nabití ujede nejméně - 220 kilometrů. Je to vinou poměrně malé baterie s kapacitou pouze 35,5 kWh. Honda jako jediná nabízí dva typy elektromotorů s různými výkony. Ten slabší poskytuje 100 kW, druhý o 13 více.

Cena je poměrně sebevědomá - minimálně 899 900 Kč. Výbava ale už obsahuje všechno důležité a leccos navíc - včetně například koženého volantu, vyhřívaných sedaček, kol z lehké slitiny či parkovací kamery.

Peugeot e-2008, což je čtvrtá elektrická novinka těchto dnů, se v porovnání s předcházejícími automobily jeví jako zajímavá nabídka. Je to totiž o třídu větší vůz, navíc s atraktivní karosérií SUV. Přitom cena je jen o třicet tisíc korun vyšší, než u modelu e-208. Činí tedy 840 000 Kč. Elektrický pohon je stejný. Tedy i zde má motor výkon 100 kW a baterie kapacitu 50 kWh. Vzhledem k větším rozměrům i hmotnosti je ale normovaný dojezd menší. Dosahuje hodnoty 310 kilometrů.

Výbava se opět shodnuje s e-208. Díky tomu se tato novinka francouzské značky se lvem v logu stává nejdostupnějším elektrickým SUV na trhu. Dosud jimi byly výrobky korejských značek Hyundai a KIA. Jak Kona Electric, tak KIA e-Niro mají v základní výbavě méně výkonnou baterii (necelých 40 kWh) a stojí více.