Informace přinesl web Carbuzz.com, který s viceprezidentem a generálním manažerem Lexusu Jeffem Brackenem mluvil na probíhajícím autosalonu v Detroitu.

Podle Brackena potřebuje automobilka ještě silnější prezentaci svých schopností. A nástupce LFA by se v takovém případě mohl hodit.

Land Rover Defender Works V8.
Land Rover Defender se vrací. Ve speciální verzi s osmiválcem a vysokou cenou

„Nikdy nevíte. LFA bylo tak vrcholné, co se týče technologie, výkonu a ovladatelnosti, že takový model prostě nemůžeme vyloučit. Určitě nebudeme ignorovat zástupy nadšených hlasů a přímé zájemce o nástupce LFA. Dveře jsou tomuto nápadu otevřené,“ řekl Bracken v rozhovoru.

Původní LFA z roku 2010 s vysokootáčkovým desetiválcem pod kapotou sice bylo vrcholem značky a našlo si mnoho fanoušků, nicméně celkem desetiletý vývoj modelu a příliš vysoká cenovka zajistily, že LFA se neprodávalo tak dobře, jak si Lexus přál. A to i přes nadšené recenze. Lexus navíc na voze prodělával.

Je tedy otázkou, zda se bude automobilce po této zkušenosti chtít skočit do podobného projektu. Dávku skepticismu přidává i evropský šéf Lexusu Alain Uyttenhoven, který v roce 2016 prohlásil, že nástupce LFA v blízké budoucnosti značka neplánuje. Podle něj tehdy Lexus nový supersport nepotřeboval.

Jeep Cherokee.
Jeep ukázal modernizovaný Cherokee. Pryč jsou divná světla, přibyl nový motor

Situace se ale mohla změnit. Bracken totiž vznik nového supersportu přirovnával ke kupé LC500, které v podstatě vzniklo jen díky pozitivnímu ohlasu na dřívější koncept LF-LC z roku 2012. Jeho produkci Lexus taky dlouho zvažoval, ale nakonec jej přesvědčila poptávka po novém GT.

Potvrzení výroby nástupce LFA nebo přímé datum uvedení tak zatím nemáme a Lexus si zřejmě celou myšlenku dobře promyslí. A mezitím se bude soustředit na rozšiřování nabídky crossoverů a SUV, to je pro Lexus nyní priorita.