Informace přinesl web Carbuzz.com, který s viceprezidentem a generálním manažerem Lexusu Jeffem Brackenem mluvil na probíhajícím autosalonu v Detroitu.

Podle Brackena potřebuje automobilka ještě silnější prezentaci svých schopností. A nástupce LFA by se v takovém případě mohl hodit.

„Nikdy nevíte. LFA bylo tak vrcholné, co se týče technologie, výkonu a ovladatelnosti, že takový model prostě nemůžeme vyloučit. Určitě nebudeme ignorovat zástupy nadšených hlasů a přímé zájemce o nástupce LFA. Dveře jsou tomuto nápadu otevřené,“ řekl Bracken v rozhovoru.

Původní LFA z roku 2010 s vysokootáčkovým desetiválcem pod kapotou sice bylo vrcholem značky a našlo si mnoho fanoušků, nicméně celkem desetiletý vývoj modelu a příliš vysoká cenovka zajistily, že LFA se neprodávalo tak dobře, jak si Lexus přál. A to i přes nadšené recenze. Lexus navíc na voze prodělával.

Je tedy otázkou, zda se bude automobilce po této zkušenosti chtít skočit do podobného projektu. Dávku skepticismu přidává i evropský šéf Lexusu Alain Uyttenhoven, který v roce 2016 prohlásil, že nástupce LFA v blízké budoucnosti značka neplánuje. Podle něj tehdy Lexus nový supersport nepotřeboval.

Situace se ale mohla změnit. Bracken totiž vznik nového supersportu přirovnával ke kupé LC500, které v podstatě vzniklo jen díky pozitivnímu ohlasu na dřívější koncept LF-LC z roku 2012. Jeho produkci Lexus taky dlouho zvažoval, ale nakonec jej přesvědčila poptávka po novém GT.

Potvrzení výroby nástupce LFA nebo přímé datum uvedení tak zatím nemáme a Lexus si zřejmě celou myšlenku dobře promyslí. A mezitím se bude soustředit na rozšiřování nabídky crossoverů a SUV, to je pro Lexus nyní priorita.