Páteční konference koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zodpověděla hodně otázek ohledně budoucnosti automobilek, které pod střechu této společnosti patří. Kromě obdivuhodných plánů Alfy Romeo (viz níže) či Maserati, se nicméně šéf koncernu FCA Sergio Marchionne rozpovídal také o plánech automobilky Dodge a údajném přivedení Viperu zpátky na svět.

S poměrně nedávným osudem legendárního modelu a definitivním ukončením jeho výroby přitom bylo těžké pozitivním informacím věřit. Americký magazín Car and Driver se však domníval, že nové generace Viperu bychom se mohli dočkat už v roce 2020 a vůz by si ponechal svou klasickou koncepci, ačkoliv velký desetiválec by nahradil menší osmiválec.

Spekulacím je ale nyní konec, jelikož Marchionne při páteční konferenci tyto plány narovinu vyvrátil. „Je to zajímavý nápad, ale nemáme ho v plánu,“ odpověděl novinářům italský šéf na otázku nového Viperu.

„Již dříve Viper nevydělával peníze a nyní by nedával smysl s nějakým roztomilým a emisními normami přiškrceným motorem,“ dodal Marchionne.

Naděje zbrusu nové „zmije“ jsou tedy nejspíš v troskách. Pragmatický přístup šéfa FCA lze nicméně pochopit. Viper s ekologickým motorem pod kapotou by se zřejmě fanouškům moc nezamlouval.

Jelikož se Marchionne chystá do důchodu a jeho post vedoucího koncernu zanedlouho převezme někdo nový, nakonec k tématu přihodil i kapku své vlastní naděje. Sám by totiž rád viděl, kdyby se FCA v budoucnu opravdu podařilo najít cestu, jak Viper důstojným způsobem vrátit do produkce.