Druhá generace modelu Volvo XC90 je na trhu od roku 2014, a proto nastal čas na modernizaci. Volvo si je vzhledem svého nejprodávanějšícho modelu velmi jisté, proto design zůstává podle řčení ”co funguje, netřeba měnit” víceméně stejný.

Design karoserie se změnil pouze v oblasti masky chladiče, výrobce nabídne nová kola a nové barvy karoserie. Nádherný interiér je nově v nabídce ve čtyř, pěti, šesti a sedmimístném uspořádání a chlubí se novými materiály a čalouněním. Z hlediska technologií Volvo C90 umí Apple Carplay, asistenční systém City Safe umí rozpoznat chodce, cyklisty a také velká zvířata.

To hlavní v rámci modernizace jsou motor označený písmenem B. Jde o vznětovou pohonnou jednotku B5 s parametry 173 kW (235 koní) a 480 Nm, která nahrazuje motorizaci D5. Hlavním rozdílem mezi oběma vznětovými motory je malý elektromotor, který mění kinetickou energii získanou při brzdění na energii elektrickou. Modernizované XC90 je tedy mild-hybridním vozem.

Moderniované Volvo XC90 (2020)

Kromě této vznětové jednotky Volvo připraví ještě další verze, a to i zážehové, takže B5 bude spalovat i benzín. Je to trochu schizofrenní označení, ale na o jsme u automobilek dnes už poměrně zvyklí – viz. Audi, BMW atp. Do nabídky později přibude mlid-hybridní diesel B4 a také B6, což bude mild-hybridní zážehová jednotka. Stejné motorové novinky se nastěhují také do XC60 a ostatních modelů Volvo s technikou SPA.

Mild-hybrindíní pohon přináší nižší spotřebu paliva, a to až o 15 %. O stejných 15 % se zvětšil dojezd plug-in hybridů Twin Engine.

Novinka se v showroomech objeví začátkem léta.