První generace vozu Peugeot 2008 byla velmi úspěšná. Například i u nás se v roce 2019 stal tento model číslem 1 v segmentu malých SUV, když se jich prodalo přes 3000. To je, mimochodem, více než dvojnásobné množství v porovnání s hatchbackem 208, z něhož vůz po technické stránce vychází.

Lidé si vloni mohli Peugeot 2008 kupovat za ceny, které startovaly na úrovni 350 000 Kč. Nyní si ovšem do autosalonů budou chodit pro novou generaci, která podražila o 35 000 Kč. 

Za 385 000 Kč má automobil pod kapotou benzinový tříválec 1,2 s výkonem 100 koní. Ten je spřažený se šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment se i v nové generaci přenáší výhradně na přední kola.

Dalšími motory v nabídce jsou výkonnější verze dvanáctistovky poskytující sto třicet koňských sil, případně turbodiesel 1,5 s výkony 100 či 130 koní. Pro verzi GT je pak vyhrazen agregát 1,2 PureTech s výkonem 155 koní. Tento motor je vždy spojen s osmistupňovým automatem.

Za absenci páky pro manuální řazení se v jiných motorizacích připlácí 50 000 Kč.

V základní výbavě vše důležité

V základní výbavě Peugeotu 2008, která se označuje Active, se nalézá například tempomat, kožený volant, manuální klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední i zadní okna i zpětná zrcátka i rádio se sedmipalcovým dotykovým displejem.

Peugeot 2008 (2020)

Na rozdíl od minulé verze mu ale chybí například střešní ližiny nebo mlhovky. Na druhou stranu získá vlastník nového "základního" Peugeotu 2008 bez příplatku takzvaný Pack Safety. Ten obsahuje systém pro čtení dopravních značek, aktivní systém varování při opouštění vybraného jízdního pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a aktivní brzdění před překážkou využívající údajů z kamery a radaru.

Některé z těchto prvků bylo možno sice získat také pro minulou generaci, ovšem v základní verzi za dvanáctitisícový příplatek. Kromě toho vyšší cenu novinky samozřejmě ospravedlňují třeba i větší vnější i vnitřní rozměry. Na délku teď auto měří o čtrnáct centimetrů více (430), rozvor se prodloužil skoro o sedm centimetrů na 260,5 a do kufru je možno nyní naložit 434 litrů, což je o 84 více než dříve.

Druhý stupeň výbavy s označením Allure startuje na ceně 440 000 Kč. Zahrnuje třeba i parkovací kameru, digitální sdružený přístrojový panel, výškově nastavitelné sedačky řidiče a spolujezdce, volič jízdních režimů, hliníková kola s velikostí 17 palců, přední loketní opěrku a třeba také i držák na smartphone.

Ve vyšších výbavách, případně jako součást příplatkové výbavy, pak vůz může obsahovat například adaptivní tempomat, aktivní systém pro sledování mrtvého úhlu, kožené sedačky, indukční dobíjení telefonů nebo prémiový audiosystém značky Focal.

GT se navíc dá rozpoznat od ostatních variant díky speciálním designovým prvkům.