O pohon Leafu se stará výkonnější elektromotor než u dosavadního provedení. Na přední kola se přenáší 150 koní (110 kW) a 320 Nm točivého momentu, tedy o 42 koní (30 kW) a 66 Nm více, než dosud.

Nový motor je pochopitelně potřeba krmit novou baterií a pod podlahou vozu tak nalezneme li-ion články o celkové kapacitě 40 kWh, které umožňují dojezd 378 kilometrů na jedno nabití. Tento dojezd je však naměřen v měřícím cyklu NEDC, takže dojezd v reálném světě bude o něco nižší.

Nabití trvá 8 až 16 hodin ze zásuvky (podle jističe) a z vysoce výkonné rychlonabíječky lze získat 80 % kapacity již za 40 minut.

Základ za 850 tisíc

První cena nového Leafu je stanovena na 850 000 korun za výbavu Visia. Zde se nachází mimo jiné třeba tempomat, bezkontaktní inteligentní klíč, světla s LED denním svícením nebo základní sada jízdních asistentů. Je zde čtení dopravních značek, sledování mrtvého úhlu, hlídání jízdy v pruhu nebo systém nouzového brždění s rozpoznáváním chodců.

Výbava Acenta vyjde na 891 000 korun a k základním prvkům přidává ještě navigaci se sedmipalcovým displejem, mlhovky, adaptivní tempomat, vyhřívaná zrcátka a kožený volant.

Druhá nejvyšší specifikace N-Connecta vychází na 945 000 a přihazuje přední i zadní parkovací senzory, panoramatický parkovací systém se čtyřmi kamerami, vyhřívání sedadel a volantu, zatmavená skla a sedmnáctipalcová kola. Systém částečně autonomního řízení ProPilot je zde za příplatek.

U nejvyšší výbavy Tekna za 988 000 korun je ProPilot ve standardu a spolu s ním i plně LED světlomety, kožené čalounění a audiosystém Bose. Za příplatek zde lze dostat také čalounění z Alcantary a systém samočinného parkování ProPilot Park.

Zároveň lze vybírat z deseti barev lakování a pro dvě nejvyšší výbavy je k mání dvoubarevné provedení s perleťově bílou karoserií a černou střechou.

První generaci Nissanu Leaf si můžete pořídit od 730 000 Kč.